על פי סקר מנדטים שערך עבור 103FM מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, ושהובא הבוקר (שלישי) בתוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב, יש עתיד ממשיכה במגמת ההתחזקות העקבית שלה, ומגיעה השבוע לקידומת 2 - עם 20 מנדטים, עלייה של מנדט אחד מהשבוע שעבר. הליכוד שומר על כוחו עם 28 מנדטים, ולפיכך - הפער בין לפיד לנתניהו נמוך מתמיד, ועומד על שמונה מנדטים בלבד.

שינוי מגמה נרשם בקרב על המקום השלישי: נפתלי בנט וימינה מתחזקים במנדט ומגיעים ל־12 מושבים. המנדט הזה יורד מגדעון סער וממפלגת תקווה חדשה, העומדים השבוע על 11 מנדטים, נתון שפל מאז הקמת המפלגה. תזוזה מעניינת מאוד מתרחשת גם במרכזה של טבלת המנדטים: גוש החרדים רושם נתון שפל של 14 מנדטים, לאור היחלשותה של יהדות התורה לשבעה מנדטים. מנגד, ישראל ביתנו, הרשימה החילונית בראשות אביגדור ליברמן עולה במנדט אחד - משבעה לשמונה מנדטים.

בן כספית: זה התרחיש שיהפוך את גדעון סער לראש ממשלה

סקר 103FM ליום 9/03/21 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
סקר 103FM ליום 9/03/21 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מפלגה נוספת שיורדת בסקר היא הרשימה המשותפת, לה שמונה מנדטים בלבד בסקר, ירידה של מנדט מהשבוע שעבר. כחול לבן בראשות בני גנץ מתחזקת השבוע במנדט אחד, ומגיעה לחמישה מושבים בכנסת הבאה. מעל הקו האדום של אחוז החסימה נמצאות הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', ומרצ בראשות ניצן הורוביץ, וזאת למרות החשש מפגיעה נוספת במפלגה לאור התבטאויותיו בסוף השבוע בעד חקירת בית הדין הבינלאומי בהאג.

מתחת לאחוז החסימה: רע"מ של מנסור עבאס קרובה יחסית לחציית הקו, עם 2.6 אחוזים. מנגד, ירון זליכה והמפלגה הכלכלית ממשיכים להיחלש ויורדים מ־1.9 ל־1.2 אחוזים.

למרות התנודות, מפת הגושים מוסיפה להיות דומה לזו שנרשמה בשבועות הקודמים. לנתניהו אין גם השבוע יכולת להקים קואליציה של 61 מנדטים. לגוש הימין והחרדים 46 מנדטים, וגם יחד עם ימינה המתחזקת הוא מגיע ל־58 מנדטים - נתון זהה לזה שנרשם בסקר שלנו בשבוע שעבר. מנגד, גוש מתנגדי נתניהו נותר עם 62 מנדטים.