יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הודיע הבוקר (שלישי) כי יגיש בג"ץ בדרישה לאפשר לישראלים לחזור לארץ לבחירות. "למרות ההצהרות על כך שהשמיים יפתחו ושכולם יוכלו להצביע בבחירות, אני מקבל ושומע על המון פניות של ישראלים, בעיקר חילונים, שהטיסות שלהם מתבטלות. לא מדובר רק בעוד קולות שישולשלו אל תיבות הקלפי אלא באזרחים שלנו אותם אסור להפקיר".

בדיקות מהירות בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

בדבריו, העביר ביקורת על חברי הכנסת החרדים: "אחרי שבוועדת החריגים עסקני ש"ס ויהדות התורה עסקו בעיקר בהשבת החרדים ארצה, צריכים לתת גם לכל אזרח ישראלי לחזור הביתה", אמר והוסיף: "זכותם הבסיסית לשוב אל מדינת ישראל חייבת להתממש ולכן אפנה לבג"ץ בדרישה להשיבם באופן מיידי על מנת שיוכלו לממש זכות בסיסית נוספת - לבחור". 

ליברמן רמז כי אחת מהסיבות שזה לא קורה היא הבחירות הקרבות וציין כי "ברור לי שכבר מעכשיו יהיו גורמים פוליטיים שינסו לסכל כל מהלך כזה מחשש שקולותיהם של השבים יתרמו להחלפת השלטון אבל נעמוד על רגלינו האחוריות כדי שזה יקרה".

כאמור, את הדברים הללו אמר בהמשך למכתבו של ח"כ קושניר ליועץ המשפטי לממשלה, בו טען כי התנהלות של הממשלה מעלה חשד לניסיון מכוון להטעיית תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 ע"י מניעת חזרתם של אזרחים ישראלים מהמרחב הפוסט סובייטי.

כזכור, על רקע השיח הציבורי הנוקב והתחקירים שנעשו בכלי התקשורת השונים על "מחדל נתב"ג", קבינט הקורונה אישר בשבוע שעבר את מתווה נתב"ג המחודש. במסגרתו, יוכלו להיכנס עד 3,000 אזרחים השבים ארצה לגבולות המדינה, וכן, תבוטל ועדת החריגים של משרד התחבורה. החלטה זו אושרה חרף התנגדותם של נציגי משרד הבריאות לפתיחה נוספת.

הכניסה ארצה תתאפשר כעת מחמישה יעדים יומיים - ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז וקייב. על פי הודעתה של שרת התחבורה מירי רגב, כמות הנוסעים החוזרים ארצה תעשה בהדרגה. עוד צויין בעת קבלת ההחלטה כי באם יהיה צורך ביעדים נוספים, אלה יתווספו באישור שרת התחבורה, בהתייעצות עם שר הבריאות ושר החוץ.