חבר הכנסת אלעזר שטרן שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103fm על מצבה של מפלגת יש עתיד, שמוסיפה להתחזק בסקרים וכבר הגיעה ל-20 מנדטים, והתייחס גם לאמירתו של יו"ר המפלגה יאיר לפיד, לפיה הוא מוכן לוותר על ראשות הממשלה על מנת להחליף את בנימין נתניהו: "הוא התכוון שהערכים והמדינה לפני הכל. לדעתי הוא צריך להיות ראש הממשלה ולפי הסקרים גם הציבור בישראל חושב כך".

"למה ביבי לא מוכן לבוא לעימות עם לפיד, מה הוא משתפן, הוא פוחד?" תהה שטרן. "בלי ספק לפיד ינצח בענייני כלכלה. אלא אם כן תוציא את ביבי מ-2003 שחתך את הקצבאות לחרדים. גם בנושאי ביטחון, אתה מסתכל מה קורה באיראן? אתה עיוור? אתה לא רואה שכל האסטרטגיה שלו באיראן בינתיים הם מתקדמים כמו שבחיים לא התקדמו עם פרויקט הגרעין. אותו דבר בנושא החיסונים, זה מאוד יפה שאחרי שיש לו כמעט 6,000 הרוגים הוא מביא חיסונים".

על אמירתו של לפיד ממנה השתמע כי הוא מוכן לוותר על ראשות הממשלה על מנת להחליף את נתניהו, אמר שטרן: "תעזוב רגע מה לפיד חושב אם הוא צריך להיות אם הוא מוותר, אני אגיד מה אני חושב. אני חושב שלפיד צריך להיות ראש הממשלה, אני רואה את הסקרים ושמח שגם הציבור בישראל שיקבע עוד יותר חושב כך".

על אמירתו של לפיד אמר: "אנחנו, יש עתיד, הוכחנו שהערכים שלנו הם לפני כל אחד מאיתנו, במקרה הזה זה מה שיאיר אומר. אני חושב שיאיר צריך להיות רה"מ, אני בטוח שהוא מאוד רוצה להיות רה"מ, הוא על זה כבר תשע שנים בפוליטיקה. אבל אני מעריך שהוא אומר כשאנחנו אומרים המדינה לפני הכול אנחנו מתכוונים לזה ונתניהו אסון למדינה בשנים האלה".

שטרן התייחס גם לאפשרות של רוטציה בין לפיד לבנט ואמר: "אני מאוד לא מתלהב מבנט, אתם יודעים כמוני, בנט הסתכל לי בעיניים כמה פעמים ולא עמד במילה שלו בנושא הגיור, הוא התחייב לי יעידו שמיים וארץ שהוא לא יוותר לחרדים ולשנייה הוא לא עמד במילה שלו אני לא סומך על בנט".

על התבטאותו של חבר המפלגה ח"כ מיקי לוי, שאמר אמש כי הוא לא שולל תרחיש בו יהיו שרים מהרשימה המשותפת בקואליציה בראשות לפיד, אמר שטרן: "אני קודם כל שמח שמיקי לוי חבר כנסת איתנו, כל חבר כנסת בישראל שיכיר בזה שטרור הוא טרור הוא טרור, שמדינת ישראל אינה מדינת כל אזרחיה, היא מדינה יהודית ודמוקרטית וירושלים היא הבירה הנצחית שלה - יהיה מוזמן. לצערי הרב אין אף חבר כנסת מהמפלגות הערביות עכשיו שיהיה מוכן".

הוא הוסיף ותקף: "אני לא יודע באיזה קלות אתה מקבל את זה שהשותפים הטריוויאליים, הם כאלה שלא מוכנים לשיר ביום העצמאות את התקווה. תראיין את אייכלר ותשאל אותו לפני שהוא אומר יהודון ומאשים את כולנו בדוגמאות מהשואה, אם יש בבית שלו דגל ביום העצמאות והוא שר את התקווה. וגם נתניהו, בשביל לקדם את האג'נדה שלו, למשל בשביל לבחור מבקר מדינה -לוקח את בל"ד יחד עם החרדים".