המשבר במגדל: שלמה אליהו, בעל השליטה בחברת הביטוח מגדל, שיגר היום (שלישי) מכתב לכל הדירקטורים במגדל ביטוח במאמץ למצוא פתרון למשבר האמון בין יו"ר הדירקטוריון מוטי רוזן למנכ"ל רן עוז. הדירקטוריון יתכנס היום בשעה 17:00 כדי לדון בשאלת המחלוקת החריפה בין המנכ"ל ליו"ר. כל הצדדים ובכלל זה המפקח על הביטוח באוצר מצפים שבסופו של דבר ימצא פתרון פשרה שיאפשר את כהונת השניים.

במכתב, שתוכנו הגיע ל"מעריב", מבקש אליהו: "אמנם אינני נושא משרה, אך בהתייחסותי לאירועים האחרונים טובת החברה מחייבת כי גם מוטי רוזן וגם רן עוז ימשיכו בתפקידם בדירקטוריון".

לדבריו, "כשהצעתי למוטי רוזן את תפקיד היו"ר סברתי שהכישורים שלו משלימים את אלה של רן עוז ושניהם יחד יוכלו לקדם והדבר אפשרי. אני מצפה שתניחו בצד את העניינים שבמחלוקת וכי טובת החברה היא שהשניים ימשיכו לשתף פעולה והדירקטוריון חייב לבקש משניהם לעבוד להמשיך לעבוד יחד". רוזן שימש במשך שנים ארוכות כמנהל בכיר בקבוצת הראל ביטוח ובקבוצת מנורה ועל רקע זה הציע לו אליהו לשמש כיו"ר.

רן עוז, מנכ''ל מגדל (צילום: יח''צ)
רן עוז, מנכ''ל מגדל (צילום: יח''צ)

בסביבת יו"ר מגדל מאשרים כי רוזן המליץ שלא כדאי לגשת למכרז חברת החשמל כי מגדל כבר מהווה 50% מהשוק. למרות זאת המנכ"ל בחר ללכת לדירקטוריון שהחליט שלא לגשת למכרז. יו"ר מגדל מנע מהמנכ"ל את קיום כנס אנליסטים מכיוון שמגדל ביטוח היא חברה פרטית. מגדל אחזקות היא חברת ציבורית ואין סיבה שמנכ"ל חברת בת פרטית צריך לעשות כנס אנליסטים כי זה התפקיד של חברת האם מגדל אחזקות.

בנוגע לעתידו של עמית אורון כמנהל חטיבת הבריאות, יצוין שאורון כבר משמש כמנהל החטיבה לחסכון ארוך טווח וביטוחי חיים ורק מי שאין שמץ של מושג בענף הביטוח יעמיס על אורון גם את ניהול של חטיבת בריאות. "לשים את אותו אדם כמנהל חסכון ארוך טווח וכמנהל הבריאות זה חוסר הבנה מוחלט בביטוח", אומרים בסביבת היו"ר.

בדירקטוריון מגדל מודאגים מבחינת הנכסים בפנסיה גמל וביטוח חיים כאשר מעל 9 מיליארד שקלים עברו למתחרים והיקף העזיבות בינואר 2021 הסתכם ביותר ממיליארד שקלים.