מתקרבים לשלום נוסף? שמה של הממלכה המפרצית הגדולה, סעודיה, עלה לא אחת כאופציה למדינה הבאה שתכנן יחסי נורמליזציה ושלום עם ישראל, זאת לאחר ההצלחה של "הסכמי אברהם" שהונהגו על ידי ממשל נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מחזק את התזה הזו בראיון שהעניק לאראל סג"ל ורועי עידן בתוכניתם ב-103FM היום (שלישי) ואמר: "משהו בהחלט מתבשל".

"קורה משהו אסטרטגי ביטחוני עם היבט מדיני שנועד להתכונן בפני הסערה הגדולה שקוראים לה ביידן", הסביר יחזקאלי. "כנראה שהם מזדרזים, כי הם מבינים שהסכנה דחופה", הוסיף.

"סעודיה מותקפת השכם והערב בשבועיים האחרונים באופן מטורף, זה לא מסוקר בחדשות", לדברי הפרשן. "היא מותקפת מדי יום בטילים בליסטיים בריכוזי אוכלוסייה, בבירה. הטיל האחרון ככל הנראה הגיע מעיראק או מאיראן".

באשר למאבק הצבאי שסעודיה מובילה בפלג התימני של דאע"ש, החות'ים, הוסיף יחזקאלי: "התימנים כותשים אותם, פשוט כותשים אותם, מאז עלייתו של ביידן לשלטון. הייתה פגישה סודית בין אנשי ביידן בעומאן עם נציגי החות'ים, הוציאו אותם מרשימת ארגוני הטרור, ומאז הם כותשים את הסעודים השכם וערב".

"איראן נמצאת בבליץ צבאי גם על מתקנים אמריקניים. תוסיפו לזה את מה שעושים החות'ים, וכל זה כשהאמריקנים מתחננים למשא ומתן. השכונה שלנו מדברת תקופה חדשה, סדר חדש - וזו הסיבה שהסעודים נוהרים לקלפיות".

"סעודיה הייתה מדינה שפיתחה בעבר את כל ארגוני הטרור", אמר יחזקאלי, ולשאלת המגישים השיב: "עכשיו אני מדבר על שינוי תיאולוגי אסטרטגי שעוברת סעודיה בשנים האחרונות. החוק שאסור לקלל יהודים, הוצאת הסיפור הפלסטיני מכל ספרי הלימוד. כעת מדובר על מדינה שנמצאת בצד של ישראל - והצד של ישראל אומר קואליציה נגד איראן. אז מה, תגיד להם, לא?".

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

"צריך להתבאס מסיבה אחרת – משפילים את שלטון ביידן והוא לא עושה כלום", המשיך. "האיראנים בטופ שלהם - שני פיגועים נגד ישראלים, חמישה פיגועים נגד האמריקנים וכתישה של הסעודים. עכשיו הם מתחילים לשבת למשא ומתן".

"יש טענה למזרחנים, 'רואי שחורות', שרואים את המזרח התיכון במהותנות השבטית שלו. יא חביבי, זה תמיד עובד. היינו הפסימיים לפני כמה שבועות כשביידן עלה לשלטון. ההתחנפות שלו לאיראנים גבוהה יותר ממה שציפינו". לבסוף, התייחס ל"הסכמי אברהם" אותם הנהיג הנשיא הקודם לביידן: "הצעדים שעשה פה טראמפ היו מרתקים".