רב סרן גלעד פרנקן, קצין מצ''ח שהודח בעקבות פרשת מותו של החייל ניב לובטון ז''ל, פנה היום (שלישי) במכתב לרמטכ''ל רב אלוף אביב כוכבי ותקף אותו בחריפות על התנהלותו במהלך הפרשה. במכתב, שהוגש על ידי משרד עורכי הדין צפורי שלמה ושות', ועיקרו פורסם בחדשות 13, נאמר כי תחת ידיו של כוכבי מתנהל "מסע חסר תקדים, חריג בהיקפו ובתוצאותיו" נגד פרנקן.

לטענת הקצין שהודח, מסע ההכפשה נגדו מנוהל על ידי "כל גבורת צה''ל ויכולת התודעה שלו מוקדו ורוכזו בקמפיין מאורגן נגד רס''ן אחד שנאסר עליו להגיב ולהתלונן". עורכי הדין אמרו כי צמרת צה''ל הגישה ערעור, בתיאום עם בכירים בעולם התקשורת שפרסמו כתבות ענק שנועדו לגייס את הציבור לצלוב את פרנקן ולבקש להטיל רק עליו את האחריות לטרגדיה שהובילה להתאבדותו של לובטון.

בצהל פחות מתעסקים באחריות הפיקודית של הבכירים | טל לב רם

"רס''ן פרנקן הביע מהרגע הראשון זעזוע אישי וצער על הטרגדיה ואף נטל אחריות פיקודית על החלקים הנוגעים לבסיס מצ''ח באר שבע, שתחת פיקודו, בשרשרת האירועים שהובילה לטרגדיה. באופן תמוה ובלתי מוסבר, במקום לברר לעומק את שרשרת האירועים, ובמקום לגלות כיצד התעלם ראש אכ''א מדוח מבקר המדינה החמור בסוגיית רכזי המודיעין של צה''ל משנת 2018, בחרתם להטיל את הלקח הפיקודי כולו על כתפיו של רב סרן אחד", האשים פרנקן את הרמטכ''ל.

עורכי הדין המשיכו ואמרו כי "מסע ההסתה מתעלם מאחריותם של דרגי הפיקוד הבכיר בצה''ל על רצף כשלים שנולד בחטא שנים ארוכות לפני שפרנקן קיבל את תפקידו. נראה שלצה''ל נוח לנהל מסע צליבה אכזרי נגד רס''ן במקום לבדוק את חלקם של הבכירים".

לאחר מכן פנו פרנקן ועורכי דינו והציגו מספר דוגמאות נוספות לאירועים בסופם התאבדו מספר חיילות וחיילי צה''ל והוסיפו כי "נדמה שמישהו בצה"ל התבלבל, ושכח שמדובר בצבא שמעליו חוק ומדינה - ולא בצבא שבתי המשפט כפופים להחלטותיו".