ראש עיריית ג'לג'וליה, דרוויש רבי, שוחח הבוקר (רביעי) עם של גולן יוכפז וענת דוידוב בתכנית ב-FM103 והעביר ביקורת על התנהלות הממשלה ומשטרת ישראל: "המשטרה, ממשלת ישראל וזה שעומד בראשה. אומרים שקיבלו החלטה למגר את האלימות במגזר הערבי, אך אין לכך תוצאות בפועל". בהקשר למאמצי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במגזר הערבי אמר דרוויש: "רה"מ מחפש יחסי ציבור, נזכר שיש ציבור ערבי לעת בחירות, בינתיים רק מתחילת השנה מדברים על 23 נרצחים".

דרוויש התייחס לאירוע הירי שהתרחש אמש בעיר בו נורה למוות מוחמד עדס, נער כבן 15, ונער נוסף בן 12 נפצע באורח אנוש: "המצב עגום, אנשים כועסים, מה שמקומם בעיניי בכל מה שקורה שהמשטרה מוציאה הודעה שזה סכסוך בין משפחות בושה וחרפה". עוד הוסיף כי "אנחנו במצב לא טוב, דיברו על אלימות אח"כ דיברו על משפחות פשע. אני אומר שזו מלחמת אזרחים".

ראש מועצת ג'לג'וליה (צילום: באדיבות המצולם)
ראש מועצת ג'לג'וליה (צילום: באדיבות המצולם)

כשנשאל מה הסיבה האפשרית לירי השיב דרוויש: "אין סיבה, אנחנו חווים ירי כמעט פעמיים-שלוש בשבוע. אתם רק סוקרים מה שנרצחים אבל אתם לא יודעים מה קורה". עוד אמר כי "זה נשק משתולל, זה בהישג יד הנשק, כל סכסוך בין צעירים הופך לירי". דרוויש התייחס גם לעובדה שהירי התרחש 50 מטר מתחת משטרה: "אין ערך למשטרה, אין שלטון. הנשק מסתובב חופשי, מדובר על 500-400 כלי נשק".

בעקבות האירועים תתקיים היום שביתה כללית בעיר ג'לג'וליה, ויתקיימו פגישות עם עובדים סוציאליים ופסיכולוגים עבור ילדי השכבה. "אני קורא מה שכתבו המורים והמורות על הילד שנרצח, מדובר בילד מחונן". אמר דרוויש והוסיף: "אנחנו מאחלים החלמה לחבר שלו במצב קשה, הוא היה בחדר ניתוח כל הלילה. הבוקר עדיין במצב קשה".