חבר הכנסת אלכס קושניר הגיש היום (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ בשם מפלגת ישראל ביתנו בדרישה לאפשר לאלפי ישראלים, שנמצאים בחו"ל ואינם יכולים לשוב עקב הגבלות הכניסה על נתב"ג, לחזור ארצה ולהשתתף בבחירות

"פניותינו לשרי הממשלה וליועמ"ש נתקלו בהתעלמות, ולא נותרה לנו  הברירה אלא לבחור במוצא האחרון, כדי לסייע לאלפי אזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית העליונה ביותר", מסר קושניר אחרי הגשת העתירה. "כולי תקווה שבית המשפט ייענה לעתירתנו ויורה לממשלה מיידית להחזיר את האזרחים הביתה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מסר: "ישראל ביתנו עתרה הבוקר לבג"ץ בדרישה להוציא צו שיאפשר את חזרתם של כל אזרחי ישראל התקועים בחו"ל, כדי שיוכלו לשוב למדינתם ובין היתר לממש את זכותם הבסיסית - להצביע בבחירות. לא נאפשר לביבי והמפלגות החרדיות לבצע מחטף. רק ישראל ביתנו גדולה וחזקה תשלח אותם לאופוזיציה ותקים קואליציה ציונית וליברלית".

ח''כ קושניר חותם על העתירה (צילום: דוברות ישראל ביתנו)
ח''כ קושניר חותם על העתירה (צילום: דוברות ישראל ביתנו)

כזכור, כבר אתמול הודיע ליברמן על כוונתו להגיש בג"ץ בדרישה לאפשר לישראלים לחזור לארץ לבחירות. "למרות ההצהרות על כך שהשמיים יפתחו ושכולם יוכלו להצביע בבחירות, אני מקבל ושומע על המון פניות של ישראלים, בעיקר חילונים, שהטיסות שלהם מתבטלות. לא מדובר רק בעוד קולות שישולשלו אל תיבות הקלפי אלא באזרחים שלנו אותם אסור להפקיר", אמר.

"זכותם הבסיסית לשוב אל מדינת ישראל חייבת להתממש ולכן אפנה לבג"ץ בדרישה להשיבם באופן מיידי על מנת שיוכלו לממש זכות בסיסית נוספת - לבחור". ליברמן רמז כי אחת מהסיבות שזה לא קורה היא הבחירות הקרבות וציין כי "ברור לי שכבר מעכשיו יהיו גורמים פוליטיים שינסו לסכל כל מהלך כזה מחשש שקולותיהם של השבים יתרמו להחלפת השלטון אבל נעמוד על רגלינו האחוריות כדי שזה יקרה".