עיריית תל אביב השיקה הבוקר (רביעי) אפליקציה לחיזוק תחושת הביטחון של נשים במרחב הציבורי, שבנויה על רשת חברתית של נשים למען נשים. ההשקה הרשמית של אפליקציית SafeUp נעשתה לאחר כשלושה חודשי השקה שקטה, וכעת תפתח לשימוש חופשי לכל תושבות העיר. 

האפליקציה מבוססת על רעיון חדשני ישראלי, של חיזוק תחושת הביטחון האישי של נשים ונערות במרחב הציבורי באמצעות יצירת רשת של קהילות מקומיות שבה חברות תושבות העיר. זאת, על ידי כך שבכל עת, כל חברה בקהילת ה-SafeUP המרגישה חוסר ביטחון אישי, תוכל להתקשר באמצעות האפליקציה, ונשים הנמצאות בקרבת מקום אשר עברו הסמכה, יקבלו התרעה ויכלו ליצור קשר ולסייע בזמן אמת, כאשר ישנה זמינות לאורך כל שעות היממה ופריסה נרחבת המאפשרת מענה מהיר ויעיל.

באפליקציה זמינות שלוש אפשרויות: "הליכה ושיחה", מיועד למצבים בהן המשתמשת חשה אי נוחות או ביטחון ומחפשת תמיכה רגשית בדמות שיחה עם שומרות אחת או יותר שילוו אותה טלפונית. "שמרו עליי עכשיו", מיועד למצבים בהם המשתמשת נקלעת למצב של סכנה ממשית ומיידית, במצב זה יעלו מולה בשיחת וידאו שלוש נשים שומרות במרחק 500 מ׳, שיעריכו את המצב ויחליטו האם להגיע פיזית או להזעיק את המשטרה. האפשרות השלישית היא "שיתוף מקום", המיידעת ומעדכנת רשימת נשים, שנבחרה מראש על ידי המשתמשת במיקומה ומצבה, תוך כדי תנועה.

אפליקציית SafeUp שהושקה בעיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)
אפליקציית SafeUp שהושקה בעיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)

כמו כן, כל מי שחפצה להצטרף ל-SafeUP עוברת תהליך אימות יסודי שמטרתו להבטיח מרחב מוגן למשתמשות על ידי וידוא כי מדובר בפרופיל אמיתי של אישה. פרטיות הנשים נשמרת בקפידה והנשים השומרות עברו הדרכה והסמכה המאפשרת להן להעניק סיוע מקצועי ומותאם למצבים המשתנים.

מנכ"לית החברה, נטע שרייבר, חוותה את חוסר תחושת הביטחון בעצמה לפני כתשע שנים, ועל כן הסבירה:  זה יאפשר לי, לך, לילדות שלנו ולכל אישה להרגיש ולהיות בטוחה בכל מקום, ללכת בסימטה חשוכה בלי חשש, לצאת לדייט בלי חרדה (ותכנית מגירה לחילוץ), ללכת לרקוד במועדון או סתם לעשות הליכה בשעת ערב מאוחרת".

אפרת מייקין כנפו, מנהלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי בעיריית תל אביב-יפו ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, אמרה: "השקת SafeUP היא צעד נוסף בתוך מהלך מקיף של העירייה לקידום שוויון מגדרי בכלל ולקידום ביטחונן האישי של נשים בפרט. אנו פועלות בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת שבתל אביב יפו כל אישה תרגיש שהמרחב הציבורי מותאם גם עבורה, מרמת הביטחון האישי ועד מתקני הספורט, הבילוי והפנאי. זהו יעד אסטרטגי שהשגתו תבוא לידי ביטוי בתחומים רבים ברחבי העיר".

אפליקציית SafeUP פותחה ב-Cityzone - מעבדת חדשנות ושדה הניסוי בפארק עתידים תל אביב, אשר הוקמה ופועלת בשותפות עם עיריית תל אביב יפו ואוניברסיטת תל אביב. זאת, במטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים לאתגרים עירוניים ומהווה את תכנית הסטרטאפים לעיר החכמה.