צה"ל הודיע היום (רביעי) כי "לא מצא כשל ערכי בתפקודו" של חייל אגוז שנשקו נגנב בעת ניווט לילי. את הדברים הביא במסגרת מסקנות התחקיר שערך על מקרה חטיפת הנשק בשבוע שעבר של ביער חרוביה סמוך לשפרעם. זאת, "למרות התוצאה של חטיפת הנשק, מאחר והחייל לא הבין שהוא נמצא בסכנה עד שהחלו לתקוף אותו".

עוד בהודעה לתקשורת, מסר דובר צה"ל כי "מסקנות התחקיר, כלל העדויות ומחקירת המשטרה עולה כי הלוחם נאבק בתוקפים בכל כוחו ופעל באופן התקפי". 

הצבא גולל את פרטי האירוע: "מהתחקיר עלה כי במהלך ניווט בדד זיהה הלוחם שני אזרחים חשודים במרחב שניסו ליצור איתו קשר. הלוחם התרחק מהנקודה, התעלם מהשניים והמשיך בניווט בעוד החשודים התרחקו מהמקום בנסיעה. לאחר מספר דקות הפתיעו החשודים את הלוחם והחלו להכותו בחוזקה. בתום מאבק ממושך, שלף הלוחם את המחסנית מהאפוד במטרה לדרוך את נשקו. בשלב זה חטפו החשודים את הנשק ונמלטו מהנקודה, כשהם פצועים". 

התחמושת שנתפסה אצל החשודים (צילום: דוברות המשטרה)
התחמושת שנתפסה אצל החשודים (צילום: דוברות המשטרה)

צה"ל עדכן כי החייל נחבל בראשו ונפצע באורח קל, ומפקדיו הגיעו בתום האיררוע, לאחר שהזעיק אותם. מאמצי החיילים להשיג את הרכב בו החשודים נמלטו לא צלחו.

דובר צה"ל סיים בכותבו כי "בסיכום הדברים קבע הרמטכ״ל כי מדובר באירוע חריג שנדרש ללמדו בכל יחידות צה״ל".

מפקד יחידת אגוז, א', העביר בשבוע שעבר מסר ללוחמיו, בו הודיע כי "לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים ממנו את הנשק, לא יכול להיות לוחם אגוז".

א' המשיך בהודעתו ומסר כי "גם בלחימה, לא אקבל שבוי אלא אם הוא חלילה גופה, צר לי אבל זהו סטנדרט מינימום ביחידה. אין שבויים, אין חטיפת נשק, חתירה למגע עד הניצחון".

ההודעה שהעביר מפקד יחידת אגוז לפקודיו (צילום: פרטי)
ההודעה שהעביר מפקד יחידת אגוז לפקודיו (צילום: פרטי)

כזכור, ביום ראשון הודיעה המשטרה כי עצרה שני חשודים בשוד וחטיפת הנשק של החייל, ובית משפט השלום בנצרת האריך בשני את מעצרם בשבוע ימים. מעצרם של שני אזרחים הנוספים החשודים בסיוע להם הוארך עד ליום חמישי.

החשודים, כך פרסמה המשטרה בהודעה לתקשורת, הם בני 25, תושבי היישוב הבדואי איבטין שבצפון, אשר נעצרו בתוך דירת מסתור סמוך לכפר הבדואי זבידאת שבבקעת הירדן, כשברשותם תחמושת.