פחות משבועיים לבחירות, הגיע היום (רביעי) לאולפן 'בחירות אישיות' המועבר בשידור חי באתר 'וואלה' ובדיגיטל של 103FM, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה שוחח עם בן כספית על המצב הפוליטי, הכחיש את הטענה כי הקמפיין של ישראל ביתנו אובססיבי נגד חרדים, וגם התייחס לאפשרות שאביגדור ליברמן עוד יסיים את המירוץ הזה בתור ראש הממשלה.

פורר התייחס לסוגיית הישראליים השוהים בחו"ל והצבעתם ביום הבחירות, והביע זעזוע עמוק מהסלקציה, להגדרתו, על בסיס פוליטי: "צריך לאפשר לאנשים שגרים פה לחזור הביתה. סיפורים של חומת ברלין, זה פשוט לא ייאמן. יש תחושה שהחזירו את מי שרוצים להצביע, קיבלו את כל האישורים, ומי שלא רוצים שיצביע - משאירים בחו"ל. הבחירות האלה גורליות לעתידה של מדינת ישראל. יש סכנה לדמוקרטיה. מי שיושב בשלטון איבד את הכיוון, איבד את הצופן ובטוח שהמדינה זה הוא".

כמו כן, ציין פורר כי התחקיר שפורסם באשר לוועדת החריגים שלכאורה הכניסה לישראל חרדים - אמיתי: "המספרים מאוד ברורים. קבוצה מועדפת, שהיא אחראית לקבוע מי נכנס ויוצא ממדינת ישראל? זה קיים במדינות הטוטליטריות הגרועות ביותר. אנחנו ערב בחירות, עשרות אלפי ישראלים נמצאים מחוץ לגבולות המדינה, הם אזרחי ישראל". הוא הודה כי ניתן לאפשר לאזרחים השוהים בחו"ל להצביע מרחוק, כפי שעושות מדינות רבות בעולם, אך "זה מצריך שינוי חקיקה וזה לא יקרה לפני הבחירות האלה".

הקמפיין של ישראל ביתנו עורר סערה גדולה לאור התמונות של חרדים סופרים כסף. חבר הכנסת הבהיר כי המפלגה לא מחזיקה בעמדה נגד החרדים: "יש לנו אובססיה להנהגה הפוליטית של הציבור החרדי שהיא קודם כל פוגעת בציבור החרדי עצמו. מי שפועל למען שוויון הזדמנויות זה אנחנו. האובססיה שלנו היא מדינת ישראל". כשנשאל כיצד היה פועל אחרת, השיב: "זה לא ילך בכוח אלא בכסף, היום מדינת ישראל מסבסדת 140 אלף תלמידי כוללים בגילאי העבודה, כדי שלא יצאו לעבודה. ברגע שנפסיק לסבסד את זה, תראה איך הם יוצאים לעבודה".

בהמשך, ח"כ פורר הביע את דעתו על המצב הפוליטי. למרות שבסקרים האחרונים נתניהו מתקרב ל-61 המנדטים הדרושים להרכבת הממשלה, ח"כ פורר העריך שיש סיבה לאופטימיות באשר לסיכוי להחליפו, ואפילו יותר מבבחירות קודמות. "בשלוש המערכות הקודמות נתניהו יחד עם בנט לא הצליח באף שלב להגיע ל-61 האצבעות. אני לא חושב שמצבו היום יותר טוב ממה שהיה לפני שנה, אני חושב שהוא פחות טוב. הציבור נחשף לדברים המקולקלים בכל ממשלות נתניהו האחרונות, ממשלה שנשלטת על ידי ש"ס ויהדות התורה. יכול להיות שהרבה מבוחרי נתניהו לא יצביעו לאחר, אבל הם גם לא ייצאו להצביע".

לדעתו, "זה יוכרע על אחוז הצבעה, יש 12 מנדטים בערים הגדולות שלא יצאו להצביע", וציין כי תהיה היתכנות להקמת ממשלה ללא הליכוד והמפלגות החרדיות בתנאי אחד – "שנפתלי בנט יחד עם נתניהו לא יגיעו ל-61. אנחנו, לפיד, סער ובנט ביחד צריכים להיות בלוק חוסם אל מול הבלוק החרדי הקיצוני המשיחי של נתניהו". כשנשאל האם להערכתו יש תסריט לפיו אביגדור ליברמן יהיה בראשות הממשלה, השיב פורר: "הייתי מאוד שמח שזה יקרה, אנחנו לא נלחמים על זה. הרבה יותר חשוב לדאוג שתקום ממשלה ציונית, ליברלית, בלי ש"ס ויהדות התורה".

חבר הכנסת שלל ישיבה עם הרשימה המשותפת: "שמייצגת פעם אחר פעם את האינטרסים של הגרועים שבאויבים שלנו", וגם עם רע"מ בראשות מנסור עבאס: "הוא לא משתנה, התנועה האסלאמית יותר קיצונית מאחרים. הוא עומד מאחורי ההסכם הבזוי של נתניהו עם הנהגת חמאס שהוא משלם להם מדי חודש כסף מזומן בליווי קצינים ישראלים עם המזוודות לכיוון מעבר ארז". עוד הביע חשש מעריקים ביום שלאחר הבחירות: "לדעתי על זה נתניהו בונה, אם בנט יהיה האצבע ה-61 של נתניהו הוא ייתן לו אותה", וכן העריך כי לפיד יחבור לחרדים בקואליציה אם יידרש לכך: "כדי להיות ראש הממשלה, לפיד גם ישים שטריימל".

בהמשך, ח"כ פורר התייחס למצבה הכלכלי של מדינת ישראל, למדיניות החל"ת ולמענקי הקורונה, והסביר: "תקציב מדינה הוא לא מספרים, הוא מדיניות. הממשלה צריכה להחליט במה היא משקיעה. היום ממשלת ישראל משקיעה בבטלה, במקום בהוצאה של אנשים לעבודה. המשבר מתחיל עכשיו. יצרו מציאות מדומה שהכול בסדר, אבל ברגע שהתזרים נפסק והוא ייפסק כי אין מאיפה להמשיך להזרים את הכספים, מה אז? אי אפשר יהיה להמשיך עם החגיגות האלה והתקציב הפזרני. כולם יודעים שיגיע יום הדין".

בריאיון של ראש הממשלה נתניהו אצל אודי סגל, הוא נשאל על עמדתו לגבי תנועת 'Me-Too', והשיב: "דבר טבעי, קורה". יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תקף בחריפות: "הוא פשוט מנותק. זה אותו ראש ממשלה שבאירוע לציון המאבק באלימות כנגד נשים השווה את הנשים לדאגה לבעלי החיים". הוא ציין כי בשנת 2017 אושרה בממשלה תוכנית למיגור האלימות במשפחה, אך מעולם לא תוקצבה. "אתה לא יכול להגיד שאתה נלחם באלימות במשפחה, ולא להעביר תקציב", וציין כי גם השר לשעבר גלעד ארדן הכריז על הקמת יחידה לפיקוח על אסירים משוחררים בתחום האלימות במשפחה, אך השר אוחנה שנכנס לתפקיד מנע זאת, "כי זה לא מעניין אותו, הוא חושב שזה עניין של צער בעלי חיים וככה זה נראה".

לבסוף נשאל פורר אם היה תומך בעסקה עם נתניהו: "תצא המחיים הפוליטיים שלא על מנת לחזור, עם עונש סמלי, בלי כלא', והשיב: "ממש לא הייתי רוצה לראות את ראש ממשלת ישראל נכנס לבית הסוהר, זה לא האג'נדה שלנו".