יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע היום (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בתביעת הדיבה שהגיש נגדו עורך אתר "וואלה!" לשעבר אבי אלקלעי, שטען כי נתניהו שיתף ברשתות החברתיות פוסטים שהכפישו את שמו. יצוין כי אלקלעי משמש כעד בתיק 4,000 (פרשת בזק-וואלה), שבו מואשם ראש הממשלה בעבירות של מרמה והפרת אמונים. נתניהו מיוצג ע"י עורך הדין יוסי כהן, בעוד שאלקלעי מיוצג ע"י עורך הדין רון לוינטל. 

בתביעה שהגיש, על סך חצי מיליון שקלים, טען אלקלעי בין היתר כי יאיר נתניהו פרסם פוסטים הטוענים כי הוא שתול של קרן וקסנר. מאחר ובנו של ראש הממשלה לא הגיש כתב הגנה נפסק לאלקלעי סכום של רבע מיליון שקלים לפני כשנה. יאיר נתניהו חויב בסכום כאמור, אך ביקש במהלך הדיון שהתקיים היום לבטל את פסק הדין בטענה שלא קיבל את כתב התביעה ולא היה מודע לקיומה של תביעה נגדו. בינתיים חויב נתניהו ב-3,500 שקלים.

נתניהו אמר במהלך הדיון "אני מקבל בטוויטר קריאות לרצוח אותי. מדובר על 2019. מאז אני נזהר במה שאני כותב או מצייץ מחדש. אני חושב שאת אותו פוסט (נגד אלקלעי) שיתפו אלפי אנשים. למה אותם לא תובעים?".

על כך השיבה השופטת כוכבה לוי: "זה לא עוזר לך, ואתה בנו של ראש הממשלה. המושא של הפרסום הוא, עד כמה שאני מבינה, אחד העדים במשפטי האלפים".

אתמול דרש נתניהו לבטל פסק דין נוסף שניתן כנגדו בתביעה שהגישה נגדו דנה כשדי, שטענה ללשון הרע מטעמו שכללה לטענתה רמיזות מיניות. בפסק הדין נפסקו חצי מיליון שקלים לזכותה של כשדי, לאחר שגם בתביעה הזאת לא הגיש יאיר נתניהו כתב הגנה.

במהלך הדיון שהיה מלווה בכלי תקשורת רבים ובאבטחה מוגברת לנתניהו הוכנס האחרון מכניסה צדדית תחילה, ובהמשך החליף מספר מילים עם כלי התקשורת באמירת אגב כשאמר: "הנה, קיבלתם מה שרציתם".

בעקבות התביעה פרסם יאיר נתניהו ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת? לפי טענתם כל שעשיתי זה ללחוץ 'שייר'. אין בנאדם שנמצא בפייסבוק שאי אפשר לתבוע אותו".