על פי דיווח בוואלה!, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף השבוע בכינוס פנימי של המפלגה את ש"ס, כינה אותה "מפלגה גזענית" והאשים כי כל ראשיה שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים. דבריו נאמרו בעקבות ראיון של ח"כ משה ארבל מש"ס, בו התייחס לפסיקת לבג"ץ לפיה יש להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים לצורך חוק השבות וטען כי "יש גזענות גדולה בכל הציבור החרדי. כשילדה ספרדייה לא מתקבלת לסמינר או לבית יעקב (רשת חינוך המזוהה עם יהדות התורה - י"א) בגלל שסבתא שלה הגיעה ממרוקו, זאת לא גזענות?".

על פי הדיווח, אמר גפני לנוכחים בכינוס כי "במקום לטפל ברפורמים ובמקום לטפל בבעיות שנובעות מהם, הוא אומר שגם החרדים גזעניים בזמן שהוא נמצא במפלגה גזענית, אין שם אף אחד שהוא אשכנזי, הכל שם ספרדים". וסיפר כי "לא אמר שלום" לארבל אחרי הראיון: "צריכים לדבר על הדבר הזה, לא לתת שיטאטאו את זה מתחת לשטיח. הוא הולך עם השונאים שלנו והוא אומר גזענות הרפורמים וכל הדברים האלה, החרדים יותר גזענים, חצוף שכמוך".

גפני המשיך לתקוף בכינוס המפלגה: "אנחנו נלחמים על ההסברה, אנחנו נלחמים כדי להסביר את העמדות של הציבור החרדי ואז הוא הולך לספר על הגזענות של הציבור החרדי. איפה נמצאים כל הילדים של ראשי ש"ס, מה זה הדיבורים האלה? כל המפלגה הזו גזענית, זה מה שאתה הולך להגיד במלחמה נגד הרפורמים?".

משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר דרעי הגיב לדבריו של גפני בראיון לישי כהן באולפן 'כיכר' - "כשגפני אומר שספרדי יצביע ליהדוה"ת, הוא בעצם אומר לספרדים: אל תשמעו לגדול הדור חכם שלום הכהן. גפני אומר לספרדים: מה שנשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום אומר לכם, שזה דעת תורה ברורה מהפה הקדוש – אל תשמעו לו!". הראיון המלא יתפרסם בתוכנית 'סוגרים שבוע' ב'כיכר'.

הוא הוסיף עוד "אני לא רוצה להתחשבן מי מקבל ממי, מי עוזר למי, למה אם נעשה את זה אין חשבון. אני לא בא לאשכנזים ואומר להם: עזרתי לכם, הייתי שם בשבילכם, תצביעו לי. אני לא יעשה זאת בחיים, כי כל הקיום שלנו שכל אחד צריך לשמוע לדעת גדולי התורה שלו. זה בדיוק ככל אשר יורוך. אם גפני חושב שזה נטל עליו, שילדים ספרדיים לומדים בחינוך העצמאי – אני מוכן לקבל את כל מוסדות 'החינוך העצמאי' לרשת הגדולה שלנו 'בני יוסף".

לבסוף תקף: "גפני מדבר על השקפה אחרת? מי התעסק בכל הקפסולות לעולם התורה בכל השנה האחרונה? מי דאג לכל תלמודי התורה והחיידרים בקורונה? אנחנו את כל ההשקפה שלנו שואבים מגדול הדור נשיא המועצת חכם שלום הכהן. לפני 40 שנה הרב שך זצ"ל אמר עליו "הוא איש אמת – אין לו נגיעות". הוא בעל ההשקפה הטהורה של הדור. קרה לו משהו לגפני, לא מתאים לו להגיד דברים כאלו. אסרתי על כל הח"כים להגיב לדבריו של גפני – אני בהחלטה ברורה ונחושה ללכת רק לצד החיובי"

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי לא נשאר חייב גם הוא הגיב: "במשך חודשי קורונה רבים, גפני הוכרז כנעדר ולא שמענו עליו כלל. חבל שבמקום להתרכז בהגדלת הכוח של המפלגות החרדיות ולנסות להחזיר קולות של מצביעי יהדות התורה שנטשו לטובת סמוטריץ או לשכנע את אנשי 'הפלג' להצביע, בוחר ח"כ גפני לשלוח רפש בש"ס ולהמציא בדיות. לש"ס יש מועצת חכמים והשר דרעי פועל אך ורק לפי הוראתם ואף אחד לא יעיז לפגוע בגדולי התורה שלנו".