פרופ' מוטי רביד, לשעבר מנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לפרסום לפיו רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אובחנה כמי שחולה עם דלקת בתוספתן, ונשארה באשפוז. "דלקת בתוספתן היא מחלה שכיחה למדי, יותר אצל צעירים". לדבריו, ההליך מחייב אשפוז, שכן "זה יכול להתנקז ולעשות דלקת כללית בחלל הבטן. יש כאלה שצריכים שלושה ימי אשפוז, ארבעה ואף שבוע".



"התוספתן זו חתיכה מהמעי והוא נקרא גם מעי עיוור. הוא יושב בחיבור בין המעי הדק למעי הגס, ואף אחד לא יודע מה היה התפקיד שלו בעבר הרחוק של המין האנושי. מה שכן, לפעמים נתקע שם מזון ולא יוצא, ואז נוצרת דלקת כי הריר שהתוספתן מפריש לא מצליח לצאת", הסביר פרופ' רביד.

לדבריו, הדלקת אינה מחייבת ניתוח: "היום עושים בדיקת סיטי או אולטרסאונד, ולפעמים גם בדיקת MRI שבעזרתה יודעים אם יש דלקת. במידת הצורך נותנים אנטיביוטיקה, ואם זה לא עובד, אז מנתחים". 

בהמשך, כתבנו לענייני בריאות, אליאב בטיטו, שוחח גם הוא עם פלג ומשעל, ואמר: "קיבלנו דיווח שרעיית ראש הממשלה לא חשב בטוב. היא הגיעה לבדיקה בבית החולים ושם אבחנו אותה כמי שחולה בדלקת בתוספתן. אלו הפרטים שאנחנו יודעים מפאת חיסיון רפואי, ובבית החולים לא מעדכנים מעבר לכך".

"דלקת בתוספתן זה משהו ש-1 מכל 15 אנשים סובלים ממנו, זאת אומר שזה לא משהו שאנחנו לא מכירים, אפילו שכיח ניתן לומר. זה מלווה בכאב חד בבטן, אבל צריך לטפל בזה תוך כמה ימים".