זהבה בן מצליחה לרגש אותנו כל פעם מחדש ולחדור ללבם של הצופים בפשטות, בצניעות, בתגובות האותנטיות שלה. במהלך העונה היא שמרה על שתיקה גדולה, ישבה על הגדר ונמנעה מעימותים ומלהביע את דעתה. שבעבר דיירים כאלה היו מוצאים את עצמם במהרה עולים במדרגות, אבל בן מצליחה לכבוש את הצופים בתגובות שלה למחוות שהיא זוכה לקבל מהאח הגדול. היא כמו ילדה קטנה כלואה בגוף של אישה בוגרת, נטולת אגו ומסכות, שלא מצליחה להסתיר את התרגשותה, כשהיא אסירת תודה על כל מה שנקרה בדרכה.

לא סתם האח הגדול נותן לה יחס מיוחד על פני כל הדיירים האחרים כשהוא מעניק לה שוב ושוב הפתעות רבות בתוך הבית, עם מסרים מחזקים מבחוץ, רק כדי לראות אותה מגיבה אליהם. כבונוס זה גם מצטלם נהדר. החל ממפגש עם בנה בן בתוך הבית, מסר עם סרטון מצולם מחברה הטוב זאב רווח, השמעה של קטע מתוכניתו של דידי הררי בו גילתה כי השיר החדש שלה הפך לאחד המושמעים ברדיו, צפייה בקליפ החדש שלה יחד עם הדיירים האחרים ואמש היה זה אייל גולן, שנכנס כמו מלאך לבית האח הגדול והגשים לבן משאלה, להופיע יחד איתו בקיסריה. 

גולת הכותרת של הפרק אמש היה אייל גולן. אחרי זמן רב שלא כיכב על המסך, בעיקר לאור הפרשה בה היה מעורב, חזר הזמיר לפריים טיים כמו משב רוח מרענן על תקן מגשים המשאלות. ייאמר על גולן עוד רבות, הביקורות הרבות ימשיכו להדהד על כל צעד שיעשה, לעתים בצדק ולעתים פחות, אבל אי אפשר לקחת ממנו את קול הפעמונים הצלול שלו. לא סתם הוא זכה בתואר מלך הזמר המזרחי הטוב בכל הזמנים. גם המגע והחום שהוא העניק אתמול לזהבה ולדיירים האחרים מוסיף לו עוד נקודות זכות רבות, בעיקר בימים אלה של שנאה פילוג, ושיסוי.

גולן נכנס לבית להביא לדיירים ולנו הצופים הפוגה של רגיעה, אהבה ואחווה. נראה כי הזמר עובד בשבועות האחרונים על ניקוי תדמיתו, החל מהסולחות המפתיעות שעשה עם לא מעט מהצ'ילבות שצבר, הפוסט המרגש שכתב על מות אביו וזכרונות שהעלה מהילדות. כניסתו אמש לבית האח הגדול מציינת בעיניי רשמית את הקאמבק המחודש שלו. אייל גולן אומנם מעולם לא ביקש סליחה על אף אחת מהפרשות בהן היה מעורב, ואני בטוחה שדברים היו נראים אחרת אילו היה מתנצל על מה שכן עשה, אבל הוא עבר מספיק קשיים ומכשולים על מנת שניתן לו הזדמנות שנייה ונאפשר לו לפתוח דף חדש. 

בעוד זהבה היא הדיירת המועדפת על האח הגדול, ג'וזי זירה הוא דווקא הילד שהאח הגדול הכי אוהב להציק לו בבית, כשהוא נותן לו שוב שוב משימות ששמות אותו בעין הסערה. עכשיו, אחרי שיהודה יצחקוב מחוץ לבית, נדרשת עזרה והכוונה מהאח הגדול בכדי לייצר תקריות, תככים ואקשן לצופים. אמש נאלץ זירה לבחור את חמישיית הגמר המועדפת עליו, כששאר הדיירים צופים בו.

הבחירה של ג'וזי הצליחה לטלטל את כל הבית, או לפחות את אלה שלא נכללו ברשימה שלו. כצופים מהצד אנחנו מסתכלים על זה וצוחקים ולא מבינים על מה כל המהומה. הוא כולה לא בחר אותם לחמישיית הגמר, והם הפסידו נסיעה בלימוזינה המפוארת של ניקול ראידמן. נו שויין. אבל אם היינו חלק מהבית, ייתכן שגם אנחנו היינו נעלבים. טבע האדם לרצות הוא להיות תמיד נאהב ולא דחוי. 

אכזבה גדולה נרשמה בעיקר מרמי ורד, שהיה עד כה אחד הדיירים האהובים עלי בבית. הוא איכזב כשבחר להיפגע מבחירתו של ג'וזי, והוסיף חטא על פשע כשסיפק תירוצים עלובים לאכזבתו. היה חשוב לו להדגיש שהוא בכלל לא ציפה שהוא יבחר בו לחמישיית הגמר, אבל הוא מופתע שבחר דווקא בקארין עליה ולא באלמוג או באורן למשל. ובינינו, אם זירה היה בוחר בוורד, הוא לא היה מופתע כלל וכלל שהוא בחר גם בקארין או לא בחר באחרים. אז אל תנסה לסבן אותנו, מר ורד. אתה שקוף מדי ואנחנו ממש לא טיפשים. הופתעתי גם שוורד הצהיר על עצמו בשחצנות שהוא הדייר החזק בבית ולכן זירה חושש לבחור בו. על סמך מה החלטת שאתה דייר חזק בבית? כי לפי הסקרים אתה נמצא בבית ממש באורח פלא. 

רמי ורד האח הגדול (צילום: צילום מסך)
רמי ורד האח הגדול (צילום: צילום מסך)

וכמו שהתאכזבתי מוורד, אני עלולה עד הגמר להתאהב בו שוב מחדש, כי כמו שכולנו יודעים, זה כבר לא אישיותו של הדייר שכובשת אותנו, אלא בחירותיו של עורך התוכנית, האח הגדול בכבודו ובעצמו.