1. המרירה 
כמו בכל ארוחה, גם בסדר חייבת להיות מישהי מרירה שרק מתלוננת על כמה רועש, וכמה הגפילטע שלה יותר טעים ובכלל פעם היו עושים פה חגים כמו שצריך ולא מחפפים כמו היום. עם מרירות צריך להתמודד באותה שפה, לכן קמפרי הוא דרינק מושלם לפתוח איתו את הארוחה. הוא איתנו כבר מעל ל-150 שנה ויש בו  מרירות עדינה, שפע של עשבי תיבול וצבע שמתאים בדיוק למכה הראשונה. אנחנו היינו מנשנשים איתו את המרור, אפילו קצת כבד קצוץ עם חזרת בגלל החריפות. רצוי על קרח, עם סודה ופלח תפוז.

קמפרי (צילום: יח''צ)
קמפרי (צילום: יח''צ)

2. זה שאינו יכול לנהוג
תמיד יש ליד השולחן נהג תורן שלא ממש יכול לשתות אבל משגע את כולם כי הוא היחיד שלא שיכור. מכת צפרדעים אמיתית. למענו הבאנו את הבריזר, מתוק, תוסס ולא מאוד אלכוהולי שיסתום לו קצת את הפה. במיוחד לפסח הושקו טעמים של אננס ולימון שיגרמו לו להרגיש מגניב במיוחד.

בריזר (צילום: Sell360pro)
בריזר (צילום: Sell360pro)

3. אלה שאינם יכולים לסתום 
מכירים את אלו שלא מפסיקים לחפור לכם כל הסדר? כדי להתמודד איחם הזה רצוי להשתכר ומהר והדרינק שיכול לשכר ממש מהר הוא הערק. הפעם בחרנו ב"ערק מחיה" משקב מוכן לשתייה כל בסיס ערק שהושק לאחרונה  ב-3 טעמים חדשים: לימון, רוזטה ואשכוליות אדומות. חסלו צלחת לוהטת של קניידלך כדי לרפד קצת את הבטן ותתחילו בצ'ייסר של מחייה אשכוליות אדומות או לימון, תעברו לרוזטה עם קרח וסיימו עם הקלאסי .אחרי שלוש כוסיות, אתם לא תשמעו כלום.

ערק מחייה לפסח (צילום: יחצ)
ערק מחייה לפסח (צילום: יחצ)

4. הבן של אחותכם
כמעט ואין ג'ין כשר לפסח ולכן אם הבאתם איתכם את הג'ין של פלטר, אנחנו ממליצים שתחביאו אותו מהבן של אחותכם, שגילה מה זה אלכוהול וחושב שאת הכל שותים בצ'ייסר. לכו הצידה ותכינו לעצמכם ג'ין טוניק עם הג'ין המעולה כי הוא טעים במיוחד, עשיר בריחות תפוח ועשבי תיבול ישראלים כגון סמבוק, מרווה, ערער, סומק ועוד. דרך אגב, הוא מאזן נהדר את החריפות של החריימה. תופתעו

ג'ין של פלטר (צילום: באדיבות הלקוח)
ג'ין של פלטר (צילום: באדיבות הלקוח)

5. הרכלן 
פטרון היא טקילה עשבונית ומתקתקה שתעבוד מעולה עם טוניק ולימון וכמובן מרגריטה, אנחנו היינו שותים את זה לצד ערימה של סלט תפו"א על מצה או עם גפילטע שיעבדו טוב עם העשבוניות של הטקילה. חפשו את האדם הכי נורמלי בחדר ולכו להכין קנקן מרגריטה לשניכם ולרחל על כולם.

טקילה פטרון (צילום: יח''צ)
טקילה פטרון (צילום: יח''צ)

6. התפריט 
הארוחה לא נגמרת, נפלתם על סדר כהלכתו וזה מרגיש כמו יציאת מצרים . בזווית העין אתם רואים את אליהו הנביא גמור מעייפות מכל הסיבובים, מת שתגיעו כבר לשלב שבו אפשר לשתות. אז קחו ביס מהצלי כי פה אנחנו צריכים למלא את הבטן לפני ואז שבו עם אליהו, שימו לו קצת רום קלמנט על קרח שיהנה מכל הטירוף סביבו. זהו רום צרפתי ממזקקה בת יותר מ-200 שנה, עשוי מלב קנה סוכר מובחר, מיושן 10 שנים בחביות חדשות ומשלב אף טרופי פרחוני ומתיקות קרמלית מעודנת בפה. הדרינק שמתחיל לסמן את הסוף.

רום קלמנט (צילום: יחצ חול)
רום קלמנט (צילום: יחצ חול)

7. זו שתמיד קר לה 
לא משנה מה יהיה מזג האוויר בפסח, תמיד תהיה את זו שתגיע חשופה מידי כאילו היא במסיבת רווקות ועדיין תתלונן שקר לה כל הזמן. ההמלצה שלנו היא למזוג לה כוסית של "סוף" מבית מילק והאני שיחמם אותה וכמובן למזוג לעצמנו גם מהמשקה המנחם הזה. תזקיק מיושן בחבית שרי כשרה לפסח, שספג טעמי עץ אלון ופירות אדומים. יש בדרינק הזה מתיקות מאוזנת לצד ספייסיות עדינה. מומלץ להנות ממנו אחרי כמה ביסים של סלמון בתנור עם עשבי התיבול 

סוף של מילק והאני (צילום: יחצ)
סוף של מילק והאני (צילום: יחצ)

8. העסקן הפוליטי 
איך שסבא צרח "ארבה", נזכר העסקן הפוליטיו איך לפני שנתיים פשט נחילי ארבה על רוסיה וכמעט הרסו לפוטין את המונדיאל. אבל מי יכול על פוטין. לכבודו ולכבוד העסקן שלנו  החלטנו שהדרינק הכי מתאים לזה הוא כמובן וודקה, כי וודקה היא אלמותית כמו פוטין ואין דבר העומד בפניה (בעיקר אחרי עשרה צ'ייסרים). קחו  חתיכת דג מלוח או  ובואו נרים לחיים לפוטין . בחרנו בוודקה בלאנקיה שיש לה מהדורה מיוחדת המזוקקת מתירס, זו אחת הוודקות הנמכרות ברוסיה והיא חלקה במיוחד.

בלנקאיה- וודקת תירס (צילום: יחצ חול)
בלנקאיה- וודקת תירס (צילום: יחצ חול)

9. החלק השני של ההגדה 
בשלב הזה כשכולם כבר עייפים, הסבא ממשיך למלמל את ההגדה, הנכדים שבקו בצד ונותרתם כלוחמים האחרונים בקרב, הגיע הזמן להוציא את הברנדי המעולה של פלטר ולמזוג לכל אחד כוסית. הסוף כבר קרב. הברנדי הזה אפוף ניחוחות של תפוחים מקורמלים ותיבול חם, לצד סיומת ארוכה. יהיה מושלם לצד איזה ביס של משהו מתוק שידגיש את מתיקות של התפוחים .

ברנדי תפוחים של פלטר (צילום: באדיבות הלקוח)
ברנדי תפוחים של פלטר (צילום: באדיבות הלקוח)

10. הבחירה של הבכור 
הבכור שקצת התייאשם ממנו, הביא סוף סוף מישהי לארוחה? תודו שזה מרגש. זה הזמן להוציא את הקוניאק שאתם שומרים בארון למטה ולהשקות את הגברת למען תוכל להתמודד עם הטירוף של המשפחה שלכם והדוד שעושה לה עיניים מעל המרור. הבחירה שלנו היא הקוניאק פיין שמפיין של גודה - בית קוניאק משפחתי ותיק עם מסורת של 15 דורות . ה- XO עמוק, פרחוני בעל מתיקות קטיפתית של דבש ושזיפים מיובשים . לפחות זה ישאיר עליה רושם טוב.

קוניאק גודה (צילום: יחצ חול)
קוניאק גודה (צילום: יחצ חול)