אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, שוחחה הערב (חמישי) עם רוני בר-און וגיא פלג בתכניתם ב-103FM. היא התייחסה לשני התיקים שנדונו היום, הראשון בנושא השחקן משה איבגי, אשר הורשע בביצוע מעשה מגונה, והשני בנושא ירין שרף, אשר הואשם בגין בעילה אסורה בהסכמה ולא באונס.

משה איבגי בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי)
משה איבגי בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי)

כשנשאלה על ירין שרף, ענתה כי "כל פעם מחדש אנחנו נופלים בסוגייה של האשמה של עברייני מין, מהנתונים שלנו במרכזי הסיוע – רק באחד מכל עשרה מקרי אונס, הפוגע מועמד לדין בגלל מורכבות ההליך המשפטי. לכן אנחנו הבנו שיש כאן כשל עמוק ומה שצריך לעשות עכשיו זה לאמץ את ההחלטות של וועדת ברלינר שהקימה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שתפקידה היה לבדוק איך משפרים את הממשק ומערכת אכיפת החוק, חשוב לדעת את זה".

עוד הוסיפה כי "אם יש פער עד שלוש שנים בין הנפגעת לפוגע, אז זו בעילה אסורה בהסכמה. ההחלטה הזו לקבל ולא להאשים אותו באונס היא החלטה מאוד מאוד קשה".

כשדיברה על משה אביגי, סוליציאנו קבלה על הליך ההרשעה וטענה כי "צריך לעשות שינוי מערכתי ולהקים בתי משפט ייעודיים לעבירות מין. צריך שיהיו שופטים שמבינים מה זה עבירת מין ויתנו ענישה מתאימה".