צמוד בקרבות התחתית: סקר מנדטים של מכון פאנלס פוליטיקס בניהול מנחם לזר עבור "מעריב" מציג, 11 יום בלבד לפני הבחירות - תסבוכת בתחתית. ארבע מפלגות מקבלות 4 מנדטים כל אחת, ובכך מסבכות את תמונת המצב, שכן נפילה של אחת מהן עשויה לשנות את המפה כולה.

על פי הסקר, שנערך אתמול, לו הבחירות לכנסת היו נערכות כעת - מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב־27 מנדטים, כמו בסקר הקודם, מה שמעיד על כך שקמפיין הליכוד מתקשה להמריא.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד נותרה המפלגה השנייה בגודלה עם 20 מנדטים, זה שבוע שני ברציפות. ימינה בראשות נפתלי בנט עוברת את תקווה חדשה של גדעון סער, אבל מאבדת מנדט ומקבלת 11 מנדטים. גם מפלגתו של סער מאבדת מנדט וניצבת מתחתיה עם 10 מנדטים בלבד.

סקר מעריב 12.3 (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב 12.3 (צילום: מעריב אונליין)

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מדממת מאז הפילוג בתוכה ומקבלת 8 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי מפגינה יציבות לאורך זמן עם 8 מנדטים. ליברמן, שבשבוע שעבר כבר זינק ל־9 מנדטים, יורד הפעם במנדט אחד ומקבל 8, בעוד מפלגת יהדות התורה נותרה יציבה עם 7 מנדטים.

הקרב המעניין מתנהל בתחתית. הזינוק המרשים של מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי נבלם, והיא מקבלת זה שבוע שני ברציפות 5 מנדטים. האחות הקטנה, מפלגת השמאל מרצ, שיצאה בקמפיין "הצילו", עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

גם כחול לבן בראשות בני גנץ מתייצבת על 4 מנדטים, כמו גם הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 4 מנדטים, במרחק נגיעה מאחוז החסימה. ההפתעה בסקר נוכחי היא מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס, שלראשונה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

מבין ארבע המפלגות שמגרדות את אחוז החסימה מלמעלה, כחול לבן היא במצב הטוב יותר ומקבלת 3.9%. אחר כך בסדר יורד: מרצ – 3.6%, רע"ם – 3.5%, הציונות הדתית – 3.4%. אחוז החסימה, יש להזכיר, הוא 3.25%. המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, המתעקש להמשיך ולהתמודד, נמצאת מתחתיו עם 1.1%.

מפת הגושים (צילום: מעריב אונליין)
מפת הגושים (צילום: מעריב אונליין)

וזאת תמונת הגושים: גוש נתניהו, הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – 46 מנדטים. גוש רק לא נתניהו, הכולל את סער, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ וכחול לבן – 59 מנדטים. ימינה – 11 מנדטים, רע"ם – 4 מנדטים.

נתניהו יכול תיאורטית להרכיב ממשלה הנשענת על 61 קולות. לשם כך הוא צריך את בנט, אבל גם את תמיכת רע"ם. גם גוש רק לא נתניהו יכול להרכיב ממשלה בעזרת 11 המנדטים של ימינה או 4 המנדטים של רע"ם - תרחיש שלא נראה סביר. אפשרות נוספת היא בחירות חמישיות.

עוד בדק הסקר את ההתאמה "ראש בראש" לראשות הממשלה: נתניהו 44%, סער 40%. נתניהו 49%, לפיד 40%. נתניהו 39%, בנט 37%.

בסקר השתתפו 573 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר - 4.2%. אחוז המתלבטים בסקר – 13%.