מרכז רוברט קוך למחלות זיהומיות בגרמניה דיווח הבוקר (שבת) כי ביממה האחרונה נרשמו במדינה 12,674 חולי קורונה חדשים, ומספרים הכולל מפרוץ הנגיף עומד כעת על 2,558,455. כמו כן, מספר המתאים עלה ב-239 ועומד כעת על 73,301. 

במקסיקו אובחנו 6,743 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה, ונרשמו 709 קורבנות נוספים, כך עולה מנתוני משרד הבריאות במדינה. המשמעות היא כי מספרם הכולל עומד על 2,157,771 ו-193,851 בהתאמה.

באוסטרליה אובחן מקרה ראשון מזה למעלה משבועיים של הדבקה מקומית בקורונה. החולה הוא רופא, שטיפל בשני חולים קורונה ששבו לאחרונה למדינה ואובחנו כחולים במוטציה הבריטית של הנגיף. האבחון של הרופא הוביל להחלטה על הטלת הגבלות על בתי החולים באזור. כמו כן, הוחלט כי לעת עתה כלל בתי החולים במדינה ייסגרו לכניסת מבקרים, זאת לפחות עד שיתברר מהו גודל ההתפרצות הנוכחית במדינה. עד כה דיווחה אוסטרליה על פחות מ-29 אלף חולים ו-909 קורבנות, מספר נמוך משמעותית ממדינות מפותחות רבות אחרות.

בתוך כך, הטלגרף הבריטי דיווח במהלך הלילה כי אנשים בני 50 ומעלה יוזמנו להתחסן נגד נגיף הקורונה בשבוע הבא בממלכה, שלושה שבועות לפני המתוכנן. עוד נכתב בדיווח, המצטט גורם ממשלתי, כי אנשים בני 40 ומעלה צפויים לקבל זימונים למנה הראשונה של החיסון עד חג הפסחא שיחול ב-4 באפריל.

אנשים עם מסכה באוסטרליה (צילום: WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)
אנשים עם מסכה באוסטרליה (צילום: WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)

במקביל, הסוכנות לבקרת ומניעת מחלות בקוריאה הדרומית דיווחה כי נשבר שיא של שלושה שבועות במספר החולים המאובחנים ביממה, לאחר ש-490 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה במדינה. מקורם של 474 ממקרי התחלואה המדוברים הוא מקומי וה-16 הנותרים נדבקו מחוץ לקוריאה. המשמעות היא כי מספר החולים הכולל במדינה, מאז פרוץ הנגיף, עומד על למעלה מ-95 אלף, לצד 1,667 קורבנות של המחלה. קרוב ל-70 אחוזים מההדבקות המקומיות התרחשו בבירה סיאול ובאזורים הסמוכים לה, שם חיים כמחצית מהאזרחים.

גורמי הבריאות במדינה הודיעו כי חיסון בני ה-65 ומעלה יחל ברבעון השני של השנה, כאשר תוכנית החיסונים המלאה תיחשף ע"י הממשלה במהלך השבוע הבא. עד כה ניתנו במדינה 583,658 מנות חיסון - חלקן של אסטרה-זניקה והיתר של חברת פייזר. הרשויות הגיבו לדיווחים השונים אודות מקרי המוות שהתרחשו לאחר החיסון של אסטרה-זניקה וציינו כי יגיבו במהירות במידה ויתרחשו במדינה מקרים דומים.

אנשים עם מסכה בקוריאה הדרומית (צילום: Chung Sung-Jun/Getty Images)
אנשים עם מסכה בקוריאה הדרומית (צילום: Chung Sung-Jun/Getty Images)

משרד הבריאות בפיליפינים דיווח כי אובחן מקרה הידבקות ראשון בווריאנט הברזילאי של נגיף הקורונה. החולה הוא תושב הפיליפינים, שחזר מברזיל, ונמצא חיובי לזן הנגיף. כאמור, עד כה אובחנו במדינה, שבה שיעור התמותה מהנגיף הוא השני הגבוה ביותר באסיה, 59 מקרים של הווריאנט הבריטי של הנגיף ועוד 32 מקרים של הדרום אפריקאי. 

היעד הושג מוקדם מהצפוי

המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארצות הברית (ה-CDC) פרסם אמש כי הושג ציון דרך חשוב במאבק בנגיף - חציית רף מאה מיליון מנות החיסון שניתנו לאמריקאים. מהנתונים עולה, כי 65.9 מיליון בני אדם קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, בעוד 35 מיליון אמריקנים כבר חוסנו בשתי המנות. מדובר ב-10.5 אחוזים מאוכלוסיית ארצות הברית.

כאמור, מדובר גם ביעד אותו הציב הנשיא ג'ו ביידן למאה ימי הכהונה הראשונים שלו. כעת מסתמן כי בפרק הזמן המדובר הוא צפוי לרשום הישג משמעותי יותר - כ-150 מיליון חיסונים עד ה-30 באפריל.