"לבחור ירוק" - התארגנות אזרחית שמבקשת לקדם את השיח והמודעות האקלימיים־סביבתיים - קיימה ביום חמישי פאנל בהשתתפות פוליטיקאים מכל קצווי הקשת, שדנו בנושאי משבר האקלים, אנרגיה ומניעת אסונות סביבתיים. במיזם שיתפו פעולה ביחד עם לבחור ירוק גם ארגון חיים וסביבה ומחאת הנוער למען האקלים (Strike for Future Israel).

הנציגה מטעם הליכוד, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, אמרה בפאנל: "אנחנו יכולים להגיע ל־100% אנרגיה מלוחות סולאריים גם ביום וגם בלילה עד 2050. לגבי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה, אצליח לפנות אותם מהאזור". בדיון השתתף ח"כ יוראי להב־הרצנו (יש עתיד), שהבטיח כי אם מפלגתו תעמוד בשלטון, "אנו נקדם חוק אקלים ורק רכבים חשמליים יעלו על הכבישים עד 2030. נקדם תווית של חותמת טביעת רגל אקולוגית על כל מוצר בסופר ואת נושא החינוך האקלימי כמקצוע ליבה".

באירוע השתתפו גם מועמדת תקווה חדשה לכנסת שרן השכל, שהבטיחה לקדם בכנסת הבאה את הורדת רכבי הדיזל מהכביש ומעבר לשימוש ברכבים חשמליים, וח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, שהדגיש כי "אסור לתת עוד רישיונות לחיפוש מאגרי גז ונפט". ח"כ תמר זנברג, שהשתתפה בדיון מטעם מפלגת מרצ, אמרה כי מפלגתה תקדם 100% אנרגיות מתחדשות עד שנת 2030 וקבעה: "על כל אחוז שמתווסף של אנרגיות מתחדשות, צריך להפחית שני אחוזים בדלקים הפוסיליים".

בני נוער בכינוס עם תמר זנדברג (צילום: לבחור ירוק)
בני נוער בכינוס עם תמר זנדברג (צילום: לבחור ירוק)


מועמד העבודה לכנסת הרב גלעד קריב ציין כי "חייבים למנוע הקמת תשתיות גז טבעי נוספות. המדינה הפקירה את האזרחים בידי טייקונים פרטיים. הדבר הראשון שאקדם בכנסת הבאה הוא הגדלה משמעותית של תקציב המשרד להגנת הסביבה והשקעה מאסיבית בתשתיות של אנרגיות מתחדשות".