כבר כמה פעמים התוודיתי כאן על חיבתי לבירה גולדסטאר. זה לא שאין בירות טובות ממנה, בוודאי טרנדיות ממנה, אבל גולדסטאר בעיני היא אייקון ישראלי כמו מטקות, שש בש, מצה עם שוקולד בפסח וכפכפים בקיץ. כלומר, משהו שאפילו לא נמדד אצלי בטוב או רע, אלא שהוא חלק ממני – ובמקרה של גולדסטאר, אפילו חלק כיפי: בירת לאגר כהה ונגישה, שאני לא רק נהנה ללגום בעצמי, אלא גם מציע בגאווה לחברים שמגיעים להתארח בישראל, כלומר כשעוד היו פה תיירים. הכוכב בעל שש הקרניים (פרשנות ישראלית לכוכב שמסמל את מבשלי הבירה), היה תמיד סמלה של הבירה הכי ישראלית שיש לנו, אבל ההגשה שלו, במרכז התווית שעל הבקבוקים, השתנתה מאוד לאורך השנים.

גולדסטאר (צילום: יח''צ)
גולדסטאר (צילום: יח''צ)

ההיסטוריה מכה שנית 
אין עוד הרבה מותגים ישראליים, בעיקר בתחום האלכוהול, שיש להם היסטוריה מפוארת כל כך: 71 שנים עברו מאז בושלה כאן גולדסטאר לראשונה – והנה מתברר שיש מי שהשכיל לנצל את הנכס הזה בכדי ליצור מארז מתנה שישמח, אפילו ירגש, כל חובב בירה בישראל. המארז כולל שמונה בקבוקים וכוס אחת בנפח 330 מ"ל. כל בקבוק מעוטר בתווית של עשור אחר. יש כאן את הבקבוק הראשון מ-1950, את זה שחגג עשור ב-1960 – וכך הלאה לאורך העשורים, עד לעשור הנוכחי ולבקבוק החדש, זה שמתחיל את העשור השמיני לחיי המותג תחת לוגו עדכני. 

גולדסטאר. הכוכב הבא  (צילום: יח''צ)
גולדסטאר. הכוכב הבא (צילום: יח''צ)

שובו של הגימיק 
אז כן, מדובר בגימיק שיווקי, אבל כיף לראות מותג מסחרי שעושה שימוש שיווקי, עדכני ונבון בנכס הכי גדול שלו – במקרה הזה, יותר מ-70 שנים של ייצור בירה. על כמה מותגים בהוויה הישראלית אפשר לומר דבר שכזה? וכיף עוד יותר לגלות מתנה חדשה שנעים לקבל או להעניק לחבר חובב הבירה ששתה כבר הכל – חוץ מבירה עם לוק של בירה מהפיפטיז. כשר. המחיר: 80 שקלים (מחיר לחברי מועדון: 70 שקלים), להשיג באתר BLEND