באחרונה מרבים להשתמש בהגדרה "מדינה בתוך מדינה", שמאכלסת בתוכה כמעט כל מצב חברתי, בכאוס שכפתה עלינו ממשלת הביבי: החרדים פורקי העול הם מדינה בתוך מדינה, גם הבדואים הסוררים בדרום ונערי הגבעות במזרח. מערכת המשפט, בפי מְהָרסיהָ. ואחרי שמנכ"ל עיריית קלנסווה נורה ונפצע קשה, אמר ראש העיר שם שגם המגזר הערבי הוא כמדינה בתוך מדינה. כוונתו לכך שמשטרת ישראל לא עושה כמעט דבר למיגור הפשיעה האלימה והרצחנית במגזר זה. ובכן, מדינתנו היא מכלול מדינות־בתוך־מדינות, ארצות ה(אין)ברית של ישראל.

מנהיג אמיתי היה פועל לפירוק המבנה המסוכן הזה, להרגיע, לפשר ולאחד - אבל נתניהו, בהפוכה, דווקא מקפיד לשמור על הקנטונים החברתיים וללבות את עוינותם ההדדית. בכך כוחו.

ובדומה ל"דיפ סטייט", כך גם ההגדרמה שמחזיר אותנו לשׁרוֹחנה הנ"ל: נרצע שימושי של ראש הממשלה ובנו בעל"מ (בעירבון לא מוגבל), הפעם במגפֵי הממונה על ביטחוננו הפנימי. ביטחוננו - כלומר, ביטחון כל אזרחי ישראל; גם הערבים וגם החרדים וגם החילונים וגם היהודים הרפורמים והיהודים מאתיופיה, וגם המוחים נגד השלטון והביבי, וגם המתחסנים וסרבני החיסון. אבל השרוחנה, כידוע, נמנע מלשלוח את שוטריו למערכה נחושה נגד הפשיעה הרצחנית ביישובים הערביים, או נגד הטרור הבדואי בדרום.

המשטרה שבאחריותו לא מספיק לוכדת או מנטרלת את ראשי המאפיות של הברחות הסמים, הפרוטקשן, שוד החקלאות, הפריצות לבתי עסק, מחסלי היריבים בראש חוצות, סוחרי הנשק ואוגריו וכל שאר הסייענים להשלטת הכאוס במגזר הערבי וביישובים הסמוכים. למה? אולי משום שמדובר בערבים. לא כולל, כמובן, דיכוי בכוח של הפגנות המוניות נגד הימנעות משטרתו מלמגר את הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.

ושוב למה? אולי כי המחאה הגוברת מפריעה לניסיונות מנהיגו הנ"ל לסחור בחנופה בקולות הערבים, כולל פגישות קומבינה עם ראשי הפזורה הבדואית, כדי להנהירם בהמוניהם לבחור בו בבחירות.

כך נמנע השרוחנה גם מלאכוף את תקנות המלחמה בקורונה על המוני המפירים במגזרים האדומים, יישובי החרדים והערבים, בתקופת השיא של המחלה והמתים ממנה. כמעט 6,000 מתים עד כה. האם השרוחנה קיבל הוראה ממנהיגו? אבל שר הפוליסוחנה מעולה בשיאי הקנסות שהִקְניסוּ (לשון הגשש החיוור) שוטריו את עברייני הקורונה בחברה הערבית, וטוב מאוד בהצהרות אמיצות נגד הדרג השיפוטי, נגד עדי המדינה בתיקי הביבי, היועמ"ש, מחאות בלפור, קיסריה והגשרים.

“לא באתי לחיים הפוליטיים כדי לְרַצות את כולם", אמר השרוחנה כשהתמנה לשר המשפטים. הוא כבר הוכיח כי הובא לרצות את אדונו ולשמור למענו על הכאוס, גם ביציאה, כביכול, לאור הבחירות מחשכת הקורונה. המרצע הזה הוצא מזמן מהשק - ורק תוצאות הבחירות בשבוע הבא ילמדונו אם הציבור מרוּצה מהישגי הנִרצָע.