הנשיא ראובן ריבלין ייצא מחר עם הרמטכ”ל אביב כוכבי לביקור ולמסע הסברה בן שלושה ימים בברלין, וינה ופריז, שם ייוועדו עם הנשיאים במדינות הללו, החברות בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בצד הדיונים על הגרעין האיראני יעמוד איום החקירה של בית הדין בעניין אחריותה של ישראל לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך הפעילות מול הפלסטינים. החשובה מבין שלוש הפגישות תהיה בצרפת. בניגוד לגרמניה, שכבר הביעה את עמדתה נגד סמכות בית הדין לדון בהאשמות נגד ישראל, צרפת שומרת על שתיקה רשמית.

העיתון “לה מונד”, המבטא לא פעם עמדה רשמית למחצה, יצא במאמר מערכת חריף במיוחד בדרישה לערוך את החקירה, תחת הכותרת “ישראל־פלסטין: חקירה נחוצה”. העיתון טוען כי יחסן של ארה"ב ומדינות המערב לבית הדין יהווה מבחן אמינות לתמיכתן בפתרון שתי המדינות, והוא ציין בצער כי הנשיא ביידן אינו ממהר לכבד את עצמאות בית הדין ולהסיר את הסנקציות שהוכרזו נגד התובעת היוצאת פאטו בנסודה.

העיתון משבח את “אומץ לבה” של התובעת, וטוען כי יורשה הבריטי קרים חאן יצטרך “להוכיח אותו חוסר כניעה ללחצים, כמו קודמתו”. “לה מונד” עורך השוואה תמוהה בין העבירות המיוחסות לישראל למעשי הפשע של משטר אסד בסוריה. הוא מציין כי בגרמניה הוצא גזר דין ראשון נגד אחד האחראים למעשי טבח בסוריה, וכי הליכים משפטיים בנושא מתנהלים במדינות אחרות.

שגרירות ישראל בפריז הגיבה במלים: “אנחנו המומים ופגועים מכך ש’לה מונד’ משווה במאמר מערכת את ישראל לסוריה של אסד ולמעשי האכזריות הנתעבים שביצעה. חוסר מידתיות וחוסר היגיון. אתם אומרים שאתם נלחמים נגד ההתחמקות מעונש, אז טוב יהיה אם תתחילו בבית”.