שיעורי התחלואה והיקפי ההדבקה של נגיף הקורונה מוסיפים לרדת, אולם יחד עם זאת מניין הנפטרים מהנגיף בישראל חצה את רף ה-6,000  אתמול. פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, אמר בגל"צ הבוקר (שני) כי למרות הירידה במקדם ההדבקה חובת עטיית המסכות תימשך בשלב זה והוסיף: "עד שלא נחסן כאן שיעור שיקנה חסינות עדר, סביב ה-7 מיליון מחוסנים ומחלימים או יותר, ההתמודדות עם הקורונה תימשך. נצטרך להמשיך לחיות לצד הגבלות".

בפתח הראיון התייחס הפרופ' לירידה בהיקפי ההדבקה בצל פתיחת המשק: "נתוני התחלואה ממשיכים לרדת. אתמול היו 1,300 מאומתים חדשים ומקדם ההדבקה נמצא סביב 0.76. דנים בימים האלה מה אפשר לפתוח, יהיה צעד נוסף בתחילת השבוע הבא. עושים זאת באחריות ובהדרגה", אמר אש.

בתוך כך, מדו"ח אמ"ן הבוקר עלה כי 642 אנשים חולים במצב קשה ו-27,537 הוגדרו כ"חולים פעילים". בנוסף, 1,339 אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה, המהווים כ-2.4 אחוז מסך הבדיקות, 55,225. כמו כן, כ-5.1 מיליון אנשים קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

על מתווה הבדיקות המהירות אמר: "זה יתחיל בשבוע הבא. במקומות שעל פי מתווה התו הירוק תהיינה עמדות לבדיקה מהירה. מי שייצא חיובי יצטרך לחזור לבידוד. זו בדיקה פרטית שהתשלום עליה יהיה כנראה על בעל העסק".

במענה לשאלה האם הקורונה מאחורינו אמר הפרויקטור, כי "אנו עומדים הבוקר על 6,018 נפטרים. זו דקירה בלב", והוסיף: "אנחנו הולכים להגיע לשבעה מיליון מחוסנים, עד אז ההתמודדות תימשך. נצטרך להישאר עם השמירה והמסכות. לא מוותרים על זה כרגע. עד שלא נחסן כאן שיעור שיקנה חסינות עדר, סביב ה-7 מיליון מחוסנים ומחלימים או יותר, נצטרך להמשיך לחיות לצד הגבלות".

עוד ציין אש, כי נכון לעכשיו תישמר החובה לעטות מסכות: "אנחנו עדיין לא בטוחים מה מידת ההדבקה בין מחוסנים. המחיר של עטיית מסכות אינו גבוה, לכן אנחנו רוצים להשאיר את חובת העטייה".