עמית ויגודה, בן 18 מהיישוב עומר, מככב בטורניר אליפות המכללות בארה"ב בכדורסל כיסאות גלגלים. ויגודה, שאיבד את רגלו כשהיה בן 11, נבחר ל-MVP של הטורניר (השחקן המצטיין), לאחר שקלע בגמר נגד מכללת אלבמה 24 נקודות. במשחק חצי הגמר קלע הצעיר הישראלי 30 נקודות, חצי מהנקודות של קבוצתו.

רגלו של ויגודה נקטעה לאחר שנולד עם מחלה נדירה, אבל זה לא מנע ממנו לשחק במדי איל"ן ספיבק רמת גן ובנבחרת הצעירה של ישראל. לפני כחצי שנה הוא הוחתם בטקסס.

"זאת הייתה אחת השנים הכי מאתגרות שהיו לי בחיים מכל הבחינות", סיפר ויגודה. "לעבור למדינה זרה, שפה שונה, קבוצה חדשה וכמובן ללמוד איך להיות אדם ‏אחריי ‏ועצמאי. אני וקבוצתי שמנו את כל מה שיכולנו על המגרש מתחילת העונה, וכמו שאומרים עבודה קשה בסופו של דבר משתלמת. במשחק הגמר שיחקנו יחד ‏בלי אגו עבדנו אחד בשביל השני וזה מה שהביא לנו את הניצחון ואת האפשרות להחזיר את האליפות חזרה לUTA אחרי שלוש שנים".

אמו, זימרה, שנשארה בלילה כדי לראות אותו משחק, אמרה ל"שווים" (גוף תקשורת שעוסק באנשים עם מוגבלות): "קשה לי להעביר את רגשותיי כשאני רואה אותו משחק שם. אני גאה בו ומעריצה את הנחישות שלו. הוא גר, לומד, מתאמן ומתחרה במרחק 12 אלף ק"מ מהבית. הוא נמצא במקום פנטסטי להמשך התפתחותו".

לפני שבועות אחדים הופץ בכל הרשתות סרטון שבו נראה עמית קולע מחצי מגרש. מי שעוד מככבת היא בארה"ב היא מרי סילברמן מחיפה, המשחקת בשורות אלבמה.



גם הישראלית מרי סילברמן זכתה במסגרת ליגת הנשים במדי אלבאמה, לאחר שניצחה במשחק הגמר 53:67 את מכללת יוטה. "היה משחק קשה", אמרה סילברמן לאחר המשחק, "אבל עבדנו חזק ובסוף הראינו אופי ולקחנו את זה".