"גדלתי ברוסיה הקומוניסטית, וכמו שאני תמיד אומרת בצחוק, המבחר בחנויות היה כל כך דל, שהיו ב-6 שורות 3 חולצות. בגיל 12 פשוט לא הסכמתי ללבוש את הבגדים שאמא שלי קנתה לי" חושפת אלה ברייטמן (48) בעלת המותג Flō by Ella Braitman.  "בעזרת אמה של חברת ילדות שלי, התחלתי לעצב ולתפור בגדים שהייתי רוצה ללבוש. בגיל 15, חוץ ממעיל, לא היה במלתחה שלי פריט אחד קנוי. כבר אז הבנתי שזה מה שארצה לעשות כשאהיה גדולה". היא עלתה לארץ בגיל 18 אחרי שלמדה עיצוב  במכללה לעיצוב תיאטרון, במגמה של עיצוב תלבושות, "זו הייתה המכללה היחידה באותה תקופה ברוסיה הענקית, והתחרות להתקבל אליה עמדה על  כ-500 מועמדים על מקום אחד. זו הייתה חוויה מדהימה ללמוד שם, במסגרת זו גם יצא לי לעבוד באחד התיאטראות הכי נחשבים במרכז מוסקבה, ולילדה בת 16 זו הייתה חוויה בלתי נשכחת" היא משתפת. כשעלתה לארץ למדה בשנקר ועברה לעבוד בחברות מסחריות שלא קיימות היום, כמו ראש אינדיאני, "נו ניים", הוניגמן, נינה. "בשנים האחרונות כשכירה, החלה להתפתח אצלי שפה עיצובית חדשה וייחודית, שממש לא התאימה לחברות המסחריות שעבדתי בהן, ובחברה האחרונה חוויתי הצלחה של ממש, שנתנה לי את האומץ להעיז ולהקים מותג משלי".

FLO by Ella Braitman. מחיר: 369 שקל (צילום: שלו אריאל)
FLO by Ella Braitman. מחיר: 369 שקל (צילום: שלו אריאל)

" כשהקמנו את העסק לפני 14 וחצי שנים, קראנו למותג Goya, וב-2014 עם המעבר לחנות הנוכחית שלנו, החלטנו לעשות שינוי כי השם הישן כבר לא הרגיש מתאים כל כך. שותפי, איסיי שלו לקח על עצמו את המיתוג החדש, ולאחר מספר חודשי מחקר, הבחירה הייתה Flō By Ella Braitman. פלו בלטינית "לנשום". כאשר הכוונה היא שהבגדים שאנחנו מייצרים חיוניים לחיים כמו נשימה. לזה התווסף השם הפרטי, כי החלטתי לא להסתתר יותר מאחורי כינוי או שם גנרי כלשהו, לטוב ולרע". 

"לסגנון שלי אני קוראת 'מחויט ישראלי', שנשען על המסורת האירופאית של בניית הבגד, אבל קל ונוח כמו שמתבקש בישראל. ברוב הפריטים יש אחוז כזה או אחר של לייקרה, שמאפר נוחות וגמישות. חשוב לי לשים דגש מיוחד על גוף האישה והשינויים שהוא עובר אחרי גיל 40-50" מספרת ברייטמן. "הבדים שאני עובדת איתם הם איטלקיים ויפניים, והאיכות ממש חשובה לנו. יש לנו לקוחות שגם אחרי 10 שנים לובשות את הבגדים. בקולקצייה הנוכחית, התחברתי לשיק הצרפתי הבלתי מתאמץ ועם זאת אלגנטי קליל ועל זמני. הקולקציה מתאפיינת בצבעוניות שמחה ואופטימית שמזכירה לי אביב פריזאי. הגזרות נקיות, שיקיות עם נגיעה ספורטיבית".

FLO by Ella Braitman. מחיר: 369 שקל (צילום: שלו אריאל)
FLO by Ella Braitman. מחיר: 369 שקל (צילום: שלו אריאל)

לפני 5 שנים חלתה ברייטמן בדלקת מפרקים " ובשנים האחרונות המצב נעשה כל כך קשה, הכאבים היו בלתי נסבלים, לא יכולתי לצייר או לכתוב והמרחק של 5 דקות הליכה שיש לי מהבית לסטודיו, לקח לי חצי שעה. אבל בחרתי לתפקד" היא משתפת בכנות, "לקבל את פניהן של לקוחותיי בשמחה, כי אף אחד לא רוצה לפגוש פנים חמוצות ולא משנה מה הסיבה. ועשיתי את זה כמיטב יכולתי. זה היה מאתגר גם להמשיך להיות יצירתית, כאשר הכאב צורך אותך.

"מבחינתי כל לקוחה שלי היא סלב, אני שמחה להעניק יחס מיוחד לכל אישה שנכנסת לחנות בלי קשר למקצוע או מעמד, דת וכו'. מהנשים היותר מפורסמות שלבשו את הבגדים, שהן לאו דווקא סלביות אלא דמויות מובילות בארץ, זו ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל לשעבר, אשר לבשה את הג׳קט שלנו בהכתרה שלה לתפקיד, זו ציונית קופרוואסר אשר לבשה את השמלה שלנו בקבלת הפרס לספרות בברלין, חנה אזולאי הספרי ועוד.

לגבי שאלתי איך היא התמודדה עם הקורונה והסגרים היא צוחקת "ידעתי שהשאלה הזו תגיע. זה אולי ישמע אולי מוזר, אבל הייתי צריכה את השנה הזאת. בשנה הזאת, העסק שלנו השתנה מקצה לקצה. קודם כל, בתחילת 2020, עוד לפני ששמענו על הקורונה, יצאנו לדרך חדשה עם פארדיגמת עבודה אחרת לגמרי: קולקציות מצומצמות, עד 24 יחידות מדגם. בסגר הראשון לא באמת ידענו מה קורה, ובסגר השני הבטחתי לעצמי שאני אעשה הכל כדי שהעסק שלי ישרוד. התקופה הזאת הוציאה אותנו מאזור הנוחות ודחפה אותנו למקומות חדשים ולסטייט אוף מיינד חדש".

את הקולקציות שלה Flō by Ella Braitman ניתן למצוא בחנות-סטודיו בלבד, ברחוב יהודה מרגוזה 16, יפו. טל': 03-6833320, או באתר אינטרנט www.flobyella.com. טווח מחירים: קז׳ואל 279-799, ערב 1,200-3,500 שקל. מידות S-XL