לאור מגמת הירידה בתחלואה, רבים במערכת הבריאות שולחים מסרים אופטימיים לציבור על כך שישראל עומדת לצאת ממגפת הקורונה בקרוב מאוד. למרות זאת, יש מי שעדיין מאמין כי המגפה תישאר איתנו גם בעתיד הנראה לעין. היום (שני) פרופסור מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וביקש לצנן את ההתלהבות.

"יש ירידה קלה, אך אני לא רואה את הירידה המשמעותית עדיין", הסביר ברהום שציין כי בבית החולים שבאחריותו, עדיין ישנם 48 חולי קורונה, מהם שישה מונשמים וארבעה במצב קריטי. מנהל המרכז הרפואי הוסיף כי מתוך כלל החולים המאושפזים, רק אחת הייתה מחוסנת, כל יתר ה-47 חולי קורונה היו לא מחוסנים.

ברהום טען כי למרות שאינו מצטרף לקריאות האופטימיות ברובן, הוא קורא לציבור להמשיך להתחסן: "החיסון עובד, אפילו בפורים שחששתי מקטסטרופה, היא לא קרתה. יש לנו את פסח, רמאדאן וחג הפסחא, תלכו להתחסן. אין בחיסון סיבוכים שלא ראינו, וזה ימנע את המחלה".

הפרופסור אף הצטרף לעמדתם של מומחים אחרים, אשר טענו כי תוקף החיסון יחזיק מעמד מעבר לחצי שנה. "יש תקווה, החיסון עובד על כל המוטציות המוכרות, בדגש על הווריאנט הבריטי, אנחנו יודעים שהוא עובד לחצי שנה לפחות, אני מניח שזה יהיה גם למעבר".