הסערה סביב פרס ישראל נמשכת: לאחר פרסומים שונים בתקשורת אודות ניסיונתיו של שר החינוך יואב גלנט לשלול מוועדת פרס ישראל את הסמכות להעניק את המענק הנחשב בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך ממכון וייצמן, המדען ממשיך להסתבך בדבריו. בראיון שהתפרסם היום (שני) אמר כי: "רבים מידידיי וחבריי הביעו חששות מעוגמת הנפש הכרוכה בלחיצת ידם של נתניהו וגלנט".

בקשר למחלוקת סביב קבלת הפרס, ותמיכתו לכאורה במטרותיה של התנועה לחרם על ישראל, ה-BDS, אמר המדען: "שוב ושוב - המסמך אינו קורא להחרים את ישראל אלא מסביר שהביקורת החריפה של ארגונים  שונים –  ובכללם ה-BDS – על מדיניות ישראל בשטחים הכבושים והקריאה לסנקציות כלפיה בשל מדיניות זו אינה אנטישמיות, אלא ביקורת לגיטימית ופעולה פוליטית לגיטימית. אני עומד מאחורי חתימתי על מסמך זה".

רה''מ נתניהו ושר החינוך גלנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
רה''מ נתניהו ושר החינוך גלנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

"רבים מידידיי וחברי הביעו חששות מעוגמת נפש הכרוכה בלחיצת ידם של שני מנוולים ראשיים - ראש הממשלה ועושה דברו, שר החינוך", התייחס בזלזול המדען לבנימין נתניהו ויואב גלנט. "עוגמת נפש זאת הינה זניחה ביחס לעוגמת הנפש שיש לי כל יום ממדיניות הממשלה, וזאת מבלי לציין את הסבל הממשי החמור יותר של רבים שהם קורבנות ישירים של אותה מדיניות נפשעת ומטומטמת", הוסיף.

כזכור, ההודעה שפרסם משרד החינוך, לפיה טרם התקבלה החלטה סופית לגבי הענקת פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, ניסתה להתעלם משהתרחש בחדרים סגורים ומהחלטת הוועדה להעניק את הפרס לפרופ' גולדרייך - זאת בעקבות בקשתו של גלנט לבחון מחדש את הבחירה, כך על פי פרסום של חדשות 12.

טרם הסערה, החליטה הוועדה להעניק את הפרס לגולדריין על פועלו המחקרי בנושא סיבוכיות חישובית. השר גלנט גילה כי גולדרייך חתום על פנייה לפרלמנט הגרמני לבטל את ההכרה בתנועת החרם על ישראל, ה-BDS, כתנועה אנטישמית. בנוסף גילה גלנט, כי הפרופ' גם הגדיר את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה. יצוין כי בג"ץ קבע בעבר כי לשר החינוך אין כל סמכות להתערב בהענקת הפרס, או לקשור בין התבטאויות כגון אלו לבין מתן הפרס.