בן כספית ואריה אלדד שוחחו הערב (שני) עם סא"ל ד"ר אבי בנוב, מפקד צוות של המשלחת הישראלית לגינאה. הוא סיפר על המשלחת ההומניטרית של חיל הרפואה, ועל האתגרים שבטיפול בפצועים: "טיפלנו במעל ל-250 פצועים בתוך בתי החולים, היום הוצאנו לראשונה משלחת לכפרים, אירוע מורכב".


 
בנוב סיפר על הפיצוץ הגדול שאירע בתוך בסיס צבאי באזור, שבעקבותיו נהרגו מאות אנשים במדינה. "הבסיס לא רחוק משיכוני המשפחות לכן הגיע אלינו היקף גדול של ילדים פצועים. הגענו מספר ימים אחרי הפיצוץ ביום חמישי האחרון, ואנו עדיין מקבלים פצועים מהשטח".
 
הצוות הרפואי טיפל גם בתינוק גינאי בן חצי שנה, שנפצע מרסיס זכוכית בפיצוץ שאירע בתחילת השבוע. "בגלל שלא טיפלו בזמן, הפצע הזדהם, התנפח מדימום - כלומר רוב הדם שלו הלך לרגל והיא התנפחה", כך נמסר מדובר צה"ל.
 
"הרופאים שלנו פתחו את הרגל, ניקו אותה, הוציאו את הרסיס ולמעשה הצילו אותו. מצבו של התינוק השתפר. לאחר הטיפל התברר כי שמו של התינוק הוא 'ישראל'. היום אמא שלו הגיעה גם לקבל טיפול. שאלו אותה למה קראתם לו ישראל, והיא השיבה שהיא מאוד אוהבת את השם הזה, ושהיא הגיעה לקבל טיפול כי היא ראתה איך עזרנו לבן שלה", הוסיפו.