77% מהציבור זורקים אוכל בימי שגרה ולא רק בחגים, והמזון המבוזבז אצל כשליש מהצרכנים שקול ליותר מ־150 ארוחות בשנה. 18% מעידים כי הם זורקים אוכל מעל שלוש פעמים בשבוע. 35% פעמיים בשבוע, ו־24% אחת לשבוע. כך עולה מסקר צרכנים חדש של עמותת הרווחה הגדולה בארץ, חסדי נעמי, שנערך לקראת החג.

על פי הנתונים, 31% מאלה שזורקים מזון טוענים כי כמות המזון שהם זורקים גבוהה מ־12 ארוחות בחודש. 37% אמרו שהם זורקים מזון בכמות שמוערכת בכשש ארוחות חודשיות. גברים זורקים כמויות יותר גדולות של מזון בהשוואה לנשים, אבל דווקא בקרב צעירים עד גיל 30 כמויות המזון הנזרקות נמוכות יותר בהשוואה לקבוצות גיל אחרות.

בזבוז מזון שמיש הוא תופעה החוצה מגזרים ואזורים – מהסקר עולה כי 85% מהחילונים מעידים כי הם עושים זאת, כמו גם 80% ממי שמגדירים עצמם מסורתיים ו־70% מהדתיים. הציבור בתל אביב ובגוש דן הוא ה"בזבזן" ביותר, כאשר 81% מתושבי האזור העידו שהם זורקים מזון שמיש. המצב לא טוב בהרבה יותר באזור ירושלים (75%), חיפה והצפון (75%), השרון (76%) והדרום (72%).

69% העידו שהם זורקים בשר ועוף, 55% ציינו פירות וירקות, 51% זורקים לחמים, מאפים ודגנים.

מנכ"ל חסדי נעמי, משה כהן: "הקורונה שינתה את חוקי המשחק, מי שהיה עני הפך לעני עוד יותר ורבים ממי שמעולם לא קיבלו סל מזון – קיבלו אחד לראשונה בחייהם. המשבר הקשה הזה מקבל משנה תוקף כשאנחנו מגלים ש 77% מהציבור זורקים אוכל שמיש. בעוד שיש מי שזורקים אוכל, יש מי שמחפשים אוכל".