מחקרים רבים, וגם מומחי תזונה, אומרים כי אומגה 3 חשובות לבריאות האדם. לדברי ד"ר מאיה רוזמן, "אומגה 3 הן חומצות שומן שחשובות לשיפור זרימת הדם, למניעה של מחלות לב, סרטן, דיכאון, והפרעות קשב וריכוז". אבל מהו המקור הכי טוב לקבלת אומגה 3? לכך התייחסה ד"ר רוזמן בתוכניתה ב-103FM.

"דג הסלמון נחשב לאחד המקורות החשובים לאומגה 3, אבל במנה של דג סלמון יש כמות אומגה נמוכה יותר מההמלצה היומית, ומי אוכל דג ממש כל יום?", אמרה רוזמן והפריכה עוד מיתוס מעולם התזונה. 

ד"ר רוזמן ביקשה לחדד כי היא התכוונה לא לדבר על הדג הכתום שאנחנו אוהבים, אלא על צ'יה: "בכף של זרעי צי'ה יש יותר אומגה 3 מאשר במנה של סלמון. זרעי הצ'יה מכילים אמנם אומגה 3 ממקור צמחי, שהיא קצת שונה מזו שמגיעה מן הדגים, אבל הגוף יכול להמיר את האומגה לצורה הרצויה לו גם כשהיא מגיעה מצמחים".

המשיכה ואמרה, "זרעי הצי'ה מכילים כמות גדולה של ברזל, מגנזיום, סידן, ואשלגן. הם מכילים גם 41% סיבים תזונתיים, שזה הרבה מאוד, ולא רק זה – הסיבים האלו נוטים ליצור ג'ל ונחשבים יעילים נגד עצירות ובעיות עיכול אחרות. אז כדאי להוסיף כף צ'יה ליוגורט או למרק, לשייק או לסלט מדי יום. זה הרבה יותר יעיל וקל מאשר לאכול סלמון כל יום".