איחוד מרגש תועד והפך לוויראלי ברשתות החברתיות בימים האחרונים, במסגרתו פיל שחי בטבע זיהה את הווטרינר שטיפל בו לפני 12 שנים. בתמונה המדהימה אפשר לראות את הפיל בן ה-31, המכונה פלאי ת'אנג, מושיט את החדק שלו כדי לגעת בידו של ד"ר פטרפול מניאון במהלך מפגש לא צפוי שהיה ביניהם בשבוע שעבר. 

הפיל ת'אנג  (צילום: רשתות חברתיות)
הפיל ת'אנג (צילום: רשתות חברתיות)

על פי הדיווח באתר Daily Mail, בשנת 2009 נמצא הפיל לראשונה בחורשת בריונג שבמזרח תאילנד, שם הוא אובחן כסובל מטריפנוזומיאזיס קטלני – מצב המכונה גם "מחלת שינה".  ד"ר מניאון שמע על מצבו הרפואי של הפיל והגיע מיד אל המקום במטרה לטפל בו שכן הוא היה במצב "קרוב למוות" והתמודד עם חום, חוסר תיאבון, דלקת עיניים ונפיחות בפנים, בצוואר ובבטן.  

הווטרינר והפיל ת'אנג התאחדו (צילום: רשתות חברתיות)
הווטרינר והפיל ת'אנג התאחדו (צילום: רשתות חברתיות)

אחרי טיפול שיקומי בן מספר חודשים, תחת ארגון שמירת היערות במחוז, הפיל הצליח להשתקם ושוחרר בחזרה אל הטבע. מוקדם יותר החודש, ד"ר מניאון סייר באזור ולפתע שמע צליל ייחודי שהיה מוכר לו, ומיד הוא ידע שהקול שייך לפיל שהציל לפני 12 שנים. "אני זוכר את הקול הזה במדויק. ת'אנג היה אגרסיבי מאוד כשנפגשנו לראשונה וגופו היה חלש. לקח לו הרבה זמן להחלים אך נודע לנו שהוא היה מאוד חכם ודאג לעצמו", אמר הווטרינר. 

ברגע האיחוד המרגש, הפיל ת'אנג זיהה מיד את הרופא והשניים צולמו בתמונה שהצליחה לרגש רבים בכל העולם. "לאחרונה נפגשנו שוב ויכולנו לזכור אחד את השני. זה היה רגע מיוחד מאוד. אני מקווה שזה מעודד את כולם להעריך את העבודה שאנשים עושים עם פילים", אמר ד"ר מניאון.