שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת מימינה, איילת שקד, שוחחה היום (חמישי) עם להב הרקוב במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב על הישורת האחרונה של מערכת הבחירות. שקד התייחסה, בין היתר, לחשש מ"שתיית קולות" מצד הליכוד, והצהירה כי תשמח לחזור למשרד המשפטים.

תחילה התייחסה לירידת המנדטים העקבית של מפלגתה ביום הבחירות, זאת לעומת הסקרים המחמיאים, והבטיחה: "הפעם זה יהיה הפוך. נתניהו התחיל את הבליץ שלו נגדנו הרבה יותר מוקדם עם המון כסף. הוא לוקח עשרות מיליונים ומשקיע נגד ימינה ובנט, כי הוא יודע שלפיד לא יכול להקים ממשלה וסער צונח בסקרים".

עוד הוסיפה כי "אנחנו ממשיכים, המסר שלנו הוא הפוך מזה של נתניהו, זה מסר של אחדות ומהות. יש לנו תכנית כלכלית עם הורדת מיסים וכל אדם עובד יקבל יותר כסף בנטו. שאנשים יבינו שהם מצביעים לימינה הם מצביעים להורדת מיסים, הסדרת ההתיישבות הצעירה, פשוט ממשיכים בשיח של מהות בעוד שנתניהו ממשיך בשיח ההפחדה. אנשים רוצים משהו אחר". 

להב הרקוב ואיילת שקד בכנס הבחירות של מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מארק ישראל סלם)
להב הרקוב ואיילת שקד בכנס הבחירות של מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מארק ישראל סלם)

שקד, חרף המנדטים הנמוכים משמעותית ממפלגת הליכוד, חשבה שתרחיש בו ימינה היא מפלגת השלטון הוא ישים: "לימין יש 80 מנדטים. צריך לקחת את ה-80 האלה, לראות מה האפשרויות ואני אומרת לך שזה אפשרי. נתניהו ניסה שלוש פעמים להרכיב ממשלה מתפקדת ולא הצליח. מי שבאמת רוצה שלטון ימין יציב ומכבד - הבית שלו זה בימינה. אנחנו מסבירים את זה לאנשים, הציבור רוצה שינוי ורוצה שתישאר ממשלת ימין, והכתובת היא ימינה".

למרות שלא רצתה להיכנס "לדרישות הפוליטיות", היא הבהירה כי "תכנית סינגפור תהיה בהסכם הקואליציוני. זו תכנית להורדת מסים, כמו גם התכנית להסדרת ההתיישבות הצעירה והחזרת הביטחון בנגב. יש הפקרות מוחלטת ואנחנו מתחייבים לעשות סדר". 

על אף הקריאות התקיפות לאותו סדר בנגב, הסתייגה מכך שיבקשו בימינה את התיק לביטחון פנים: "שר לביטחון פנים לא יכול לעשות סדר לבד, רק ראש ממשלה שישים את הדרום בראש סדר העדיפויות שלו - רק ככה אפשר יהיה להחזיר את המצב למה שהיה לפני 20 שנה. המדינה איבדה שליטה על מה שקורה בנגב".

עם זאת, היא שמה לנגד עיניה דווקא את משרד המשפטים בו כיהנה בעבר: "כן, זו בהחלט אופציה. בשנים הקרובות נצטרך למנות שישה שופטים לבית המשפט העליון. זו הזדמנות היסטורית להפוך לרוב שמרני. אפשר להשלים את המהפכה בקדנציה הזו ולכן זה חשוב מאוד מי יהיה שר המשפטים". 

שקד התייחסה גם לתכנית סינגפור, אותה משווקים במפלגה במרץ רב: "לקחנו מסינגפור את הדברים הטובים, התכנית אומרת הורדת מיסים במס הכנסה ומס חברות. כל אדם שרואה אותנו יבין שיהיה לו יותר כסף בכיס, זה יעודד צמיחה ויהיה יותר כסף למדינה. בנוסף, התקציב של מגזר ציבורי לא יגדל. לא יהיו פיטורים אבל התקציב לא יגדל. היום המגזר הציבורי גדול ומנופח, אפשר להקפיא אותו כמה שנים".

לטענתה, חייבים ליישם את התכנית "דווקא עכשיו, כי צריך לנצל את המשבר כדי להיטיב עם העצמאים. בתקשורת, במגזר הציבורי ובהייטק אף אחד לא נפגע, אבל העסקים קרסו. זה הזמן להסתער על הנושא של העצמאים ולעשות שינוי. בפתק אחד מצביעים ב' ומפסיקים עם הרגולציה. מה שטוב לאירופה וארה"ב גם טוב לישראל. עושים דמי אבטלה וולונטריים לעצמאים. יש לנו את השולמנים שחברו אלינו, ואני אומרת לעצמאים שיש להם בית".

להב הרקוב ואיילת שקד בכנס הבחירות של מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מארק ישראל סלם)
להב הרקוב ואיילת שקד בכנס הבחירות של מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מארק ישראל סלם)

בנגב, היא מבהירה כי "שר אחד לא יכול לשנות את המציאות. השופטים לא נותנים ענישה כבדה מספיק. צריך להקים כוחות שיטור אזרחי, יש המון אנשים בנגב שרוצים להתנדב וצריך לתת להם סמכויות שיטור. צריך גם להכניס כוחות מג"ב ליישובים מסוימים, יש ראשי רשויות שרוצים שיעשו אצלם סדר. צריך גם לחוקק חקיקה מחמירה נגד "פרוטקשן", לעשות אכיפה משמעותית על הגבול ולשים סוף להברחת הסמים".

בסוף הדברים היא התייחסה לראש מפלגתה, נפתלי בנט אשר ממעט להתראיין: "הוא מתראיין היום כאן. כל קמפיין מחליט איך לנהל את מועמדיו. לפיד בכלל לא מתראיין, בנט התראיין המון לאורך הקמפיין".