ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התארח ב"כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב ושוחח עם עם עורך הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ. אולמרט לא חסך ביקורת מראש הממשלה נתניהו, והתייחס גם לטענותיו של דוד ארצי, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר, בדבר "הסכם סודי", לכאורה, בין בני הזוג נתניהו.

אהוד אולמרט מספר על עדותו של מאיר דגן. מתוך כנס מעריב-ג'רוזלם פוסט

במהלך הכנס התייחס לביקור המתוכנן של נתניהו באבו דאבי שבסופו של דבר בוטל וחשף כי בתור ראש ממשלה הוא כבר ביקר שם בעבר:
"אני חושב שזה הביקור הרביעי או החמישי שלי שם. לא כל הביקורים שלי נעשו לאחר שהוכרז על נורמליזציה בין ישראל לאמירויות. הייתי שם גם לפני כן. אבל הקפדתי לא לתת לזה פרסום בתקופה שזה היה רגיש, למרות שהקשר בינינו לאמירויות היה הדוק בהיבטים שונים, והמערכת הזו התקיימה כבר למעלה מ-10 שנים. זה התחיל עוד בתקופת כהונתו של שרון והמשיך בתקופת כהונתי".

הוא הוסיף עוד כי "באמירויות מאוד שמחים על הקשר הזה שנוצר עם ישראל, אבל לפי הערכתי הם לא משתוקקים להיכנס לסוג של מלחמת איומים והשמצות מול האיראנים. אפשר היה להבין שהם חוששים, במיוחד בהתחשב בעובדה שנסיעת נתניהו, גם זו שבוטלה בפברואר וגם זו שבוטלה עכשיו, הייתה צמודה למועדי בחירות. היה ברור שהוא לא מגיע לאמירויות לכמה שעות כדי להכריז על הערצתו לתרבות האסלאם.

הוא בא כדי לקדם את מערכת הבחירות שלו, והחשש היה שבמעמד ביקורו שם, בנוכחות המנהיגות הבכירה ביותר של האמירויות, ייאמרו דברים שלא בהכרח נוחים לאווירה שראשי האמירויות רוצים שתתקיים ביחסים שלהם עם איראן, ולכן הם לא השתוקקו לביקור הזה. מצד שני, הם לא רצו שסביב עצם ביטול הביקור יתקיים דם רע ביחסים".

בנוגע למשבר היחסים עם ירדן, אמר כי "שום דבר איננו חדש תחת השמש. מדינת ישראל מתנהלת על ידי קרימינל שדואג לעצמו ולא לישראל. הוא מזלזל, בז ופוגע בירדן במשך שנים. הוא רימה ושקר והוליך שולל את המלך בכמה פרשיות בעבר".

אולמרט התייחס גם ל"הסכם הסודי", לכאורה, של בני הזוג נתניהו, ואמר כי הוא לא מופתע אם אכן קיים כזה הסכם. במהלך כנס הבחירות של מעריב-ג'רוזלם פוסט אמר אולמרט בראיון לעורך ג'רוזלם פוסט, יעקב כץ: "אני מכיר אנשים שהתברר לי מפיהם שאת הראיון למינוי שלהם לא עשה ראש הממשלה, עשתה אשתו".

"העדות של ארצי", אמר אולמרט, "רק בדיעבד נתנה גיבוי למה שאנחנו רואים במו עינינו כמעט מדי יום". ראש הממשלה לשעבר התייחס גם לפרשת הטיסה לאיחוד האמירויות ועקץ: "דרך אגב, גם אם לכאורה הוא היה יכול לטוס לאמירויות דרך ירדן הוא לא היה טס, משום שהבוס (שרה נתניהו) לא יכלה לטוס, משום שהייתה חולה, וברור שהוא לא טס בלעדיה".

אולמרט הדגיש עוד בסוגיית "ההסכם הסודי" כי "זה מסכן את מדינת ישראל. זה מערער את היסודות של משטר דמוקרטי, מבלי שהיא חייבת לתת הנמקות ולדווח לשום גורם, והסמרטוט הזה שנושא בתואר ראש הממשלה הוא שחקן התיאטרון שצריך לחפות על העובדה שהוא לא מקבל את ההחלטות". 

בסופו של דבר, כאשר נשאל האם לדעתו נתניהו יצליח להקים ממשלה, השיב: "הבחירות האלה עוסקות בשאלה מי יגמור קודם, נתניהו או מדינת ישראל. אנחנו נמצאים במדינה שבה כל כללי המשחק השתנו, כל המוסכמות שהיו מקובלות על החיים שלנו נפרץ, נמחק והתרסק, אנחנו חייבים בתקופת אחרת לגמרי. אני לא יודע מה יקרה בשבוע האחרון, לפי הערכתי הוא לא יוכל להקים ממשלה כמו שהוא לא יכול היה להקים ממשלה בשלוש מערכות הבחירות הקודמות".

הוא הוסיף: "השאלה היא אם תוכל לקום ממשלה אלטרנטיבית. אני מעריך שזה יהיה קשה מאוד, אבל אני חושב שיש סיכוי בלתי מבוטל שתהיה הסכמה להעביר את אותו חוק שנמנע מלחוקק אותו ברגע האחרון כשגנץ ואשכנזי הצטרפו לממשלה. בינתיים כולם התבגרו. גנץ השתנה, ונדמה לי שגם בנט מבין שהוא הגיע לנקודה שהוא לא יכול לנסות להוליך שולל את כל העולם. הוא לא יכול להיות גם ימין וגם נגד נתניהו. אם יגלה אומץ ולא יהיה סמרטוט שמנסה להיכנס תחת הדלת של נתניהו כדי להיות שותף של בן גביר, מה שהוא לא עשה ואני מעריך אותו על כך - אז צפויות כל מיני התפתחויות שיביאו לנפילתו של נתניהו".