חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר הודיעה היום (שלישי) בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כי הגישה תביעת לשון הרע נגד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. "חופש ביטוי כן. שקרים בוטים והטרדות מיניות שיטתיות, בעיקר נגד נשים, בניסיון להפחיד אותנו לדבר - לא. כשהייתי בכנסת נמנעתי מלתבוע כי היתה לי חסינות, לא בטוחה שצדקתי בכך. השנה מרגישה שכל גבול נחצה. תובעת גם בשם רבות אחרות שנפגעו מהתנהלות כזו. צריך לעצור את זה", כתבה.

כאמור, בכתב התביעה נכתב כי הרקע לכך הוא הפרסום של ראש ממשלת ישראל בערב פסח בשנה שעברה. באותן הימים חלו הגבלות שונות, בהן איסור התקהלויות ויציאה מהבתים, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה. משמעות ההגבלות הללו היתה כי לא היה ניתן לחגוג את ליל הסדר בחיק המשפחה המורחבת, אלא רק עם בני ביתך. עם זאת, בחשבון הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו פורסמה תמונה בה רואים אותו חוגג את החג בחיק משפחתו, ביחד עם בנו אשר לא גר עמו. שפיר צייצה בתגובה את אכזבתה מהתנהלות זו של ראש הממשלה.

בנימין ואבנר נתניהו במשדר של ''קשת'' (צילום: צילום מסך: קשת)
בנימין ואבנר נתניהו במשדר של ''קשת'' (צילום: צילום מסך: קשת)

הדבר הוביל לסדר חילופי מהלומות מילוליות בטוויטר בין השניים, כאשר בציוץ הראשון כתב נתניהו: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין?. מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט".

שפיר השיבה: "כל כך התגעגעתי לחבק את המשפחה שלי בחג הזה. לאנשים שלימדו אותי לדאוג לאחרים ולהשתדל לעשות טוב, גם כשקשה. עכשיו כשקוראת את איך שכותב בנו של ראש הממשלה שהתחנך בדרכו ומתבטל מכספנו, מתגעגעת אליהם אפילו יותר. שקרן, רשע, גזען, מטרידן. הפה של הילד, מורשת האב".

נתניהו הבן השיב: "קומוניסטית, טיפשה, חובבת פדופילים שכמוך את שמות הגנאי שקראת לי תשמרי לאפשטיין, ברק ושאר החברים שלך. אני לא לקחתי בחיי שקל מהמדינה. את לעומת זאת חייבת למשלם המסים 8 מליון שח".

בכתב התביעה נכתב כי שפיר "מעלה על נס את חשיבות חופש הביטוי" ולא היתה מגישה תביעת דיבה בגין עלבונות בלבד. עם זאת, אולם הציוץ הראשון שצוטט לפי כתב התביעה, הוא "ניסיון לפגוע בתובעת ולהשפילה תוך שימוש במינה ומיניותה". לגבי הציוץ השני טענה שפיר כי הוא מציג אותה באופן כוזב "כתומכת בפעילות פלילית וכבעלת חוב".

עוד נכתב: "התובע לא מסתפק אך בדברי שקר, אלא עושה שימוש באמירות אשר יש בהן כדי לבוז ולהקטין נשים. אמירותיו מלמדות אותנו על תפיסת עולמו בעניין מעמדן של נשים בחברה. אמירותיו של הנתבע כלפי התובעת ברמה האישית מביעים לעג וגועל כלפי התובעת", נכתב. עוד ציינו פרקליטיה של שפיר כי הוא השתלח "באופן חמור כלפי התובעת כאישה, כולל ביטויים המהווים הטרדה של ממש. 

לפיכך דורשת חברת הכנסת לשעבר, כי בית-המשפט יחייב את יאיר נתניהו לפצותה ב-143,603 שקלים בגין פרסום לשון הרע ועוד 120 אלף שקלים בגין הטרדה מינית