יו"ר העבודה מרב מיכאלי נפגשה עם הכתב והפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד לשיחה אחד על אחת במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. מיכאלי סיפרה על התחדשות מפלגת העבודה, התייחסה לסוגיות מדיניות ובהן הסכם הגרעין ופתיחת החקירה נגד ישראל בהאג ומתחה ביקורת מרומזת על חברותיה לגוש: "מפלגות שאין להן ערכים לא יגיעו לעולם להיות מפלגת שלטון".

כשנשאלה כיצד היא מרגישה "להיות זו שהצליחה להעיר את המתים מקברם" ענתה מיכאלי: "התחושה מאוד טובה. אני כל הזמן אמרתי שזה לא היה מת, מונשם במצב קשה, אבל עדיין היו רמצים מהבהבים וזה לא רק יחיה, זה גם יגדל. אנחנו מאוד יציבים, בין 6 ל-7 מנדטים. אני מקווה ומאמינה שנהיה הרבה יותר. מפלגות שאין להן ערכים לא יגיעו לעולם להיות מפלגת שלטון. ישראל צריכה לחזור לחזון הציוני, זה אומר לחזור לדרך רבין".

"מה שחשבו שהיא מפלגת העבודה החדשה, כחול לבן, הייתה עם 35 מנדטים. ל זה מה שהיה בבחירות 3,2,1. המפלגה הזו איננה, היא כבר נגמרה. עכשיו לא ברור מי ראש בראש מול נתניהו. זה אוסף של מפלגות בגודל בינוני. כמה שיותר צריך להצביע למפלגה שבאמת תרצה לראות אותה בפנים". 

מרב מיכאלי וברק רביד בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי וברק רביד בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

על פתיחת החקירה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג אמרה: "אני מודה שבתוך הקמפיין הזה המומחיות הבינלאומיות שלי קראו אותה בשבילי. ישראל כופרת בשאלה הסמכות. זו פרשנות לגיטימית לכפור בסמכות של בית הדין בהאג. מדינת ישראל פועלת לפי דיני הלחימה הבינלאומיים ויש לה מערכת משפט שצריכה לטפל בכל חריגה, ככל שיש". 

על השאלה "האם היא חושבת שישראל לא ביצעה פשעי מלחמה נגד הפלסטינים ב-50 שנות הכיבוש" ענתה מיכאלי: "אני חושבת שמושקעים מאמצים גדולים כדי לשמור על דיני המלחמה. אני שוב אגיד, אני חושבת שישראל לא מבצעת פשעי מלחמה. אני מגנה אותך על ההתקטננות בשאלה הזו. הדרמה היא למה מדינת ישראל מתעקשת להישאר במקום שבו היא צריכה לקחת חלק בדברים בעייתים, גם אם הם על פי דיני הלחימה". 

על שאלת חוקיות ההתנחלויות אמרה: "אני חושבת שהדיון הוא האם מדינת ישראל חפצת חיים והאם היא צריכה לחתור לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני חושבת שהרבה מאוד מתווים כבר הסכימו עם זה שהגושים יישארו בריבונות ישראלית גם אם חלקן הוקמו בחטא. השאלה היא מה הלאה. המקום שבו אנחנו רבים כל הזמן על הצדק, שלא את כולו אפשר להשיג, וזה אינטרס ישראלי ראשון במעלה למצוא פתרון לסכסוך כדי שנוכל להתחיל לצמוח". 

מרב מיכאלי וברק רביד בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי וברק רביד בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

מרב מיכאלי בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי בכנס מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

על פרישת טראמפ מהסכם הגרעין והאפשרות לחידושו תחת ביידן אמרה: "חד משמעית זו הייתה טעות קשה לפרוש באופן הזה מההסכם. מפלגת העבודה תתמוך בחזרה להסכם הגרעין, אני מעדיפה שזה יהיה הסכם שלוקח בחשבון את האינטרסים של ישראל, אלו שנתניהו הפקיר. גם אם ביידן יחזור להסכם כמו שהוא הוא יצטרך לתת ערבויות שהאינטרסים שלנו נשמרים".

"ההסכם הרחיק את איראן מהגרעין יותר מכל דבר אחר עד כה, ואי אפשר להתעלם מהכישלון של נתניהו. אנחנו תומכים בשאיפה בהסכם משופר. אני אומרת למה אני שואפת. אני לא מנהלת מו"מ עם ביידן, אם הייתי שם הייתי יודעת מה אני מקבלת. אני חושבת שצריך הסכם, הסכם משופר. ככל שיחליטו לחזור להסכם יצטרכו לתת ערבויות".