מנכ''ל תנועת 'דרכנו', חבר הכנסת לשעבר יאיא פינק, התראיין במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב ושוחח עם הכתבת הפוליטית של וואלה טל שלו, על התנועה ומטרותיה, על הכוח שבידי הציבור הישראלי ועל החיסרון באידיאולוגיה בפוליטיקה הישראלית.

בתחילת דבריו התייחס חה''כ לשעבר לתנועה שבראשה הוא עומד בימים אלו: "ב'דרכנו' אנחנו טוענים שהחלוקה הדיכוטומית בין ימין ושמאל, כן ביבי או לא ביבי, פחות רלוונטית. אנחנו מנסים לבנות חלוקה ערכית ותשתיות שהן יותר לטווח הארוך".

"אני לא חושב שמי שבימין הוא ציוני יותר ממי שבשמאל, או מי שגר בבני ברק יותר יהודי ממי שגר בתל אביב או רמת השרון", הסביר פינק, שהוסיף כי 'דרכנו' בעצם מנסה לשבור גבולות ו''לפנות לאנשים על פי בסיס הערכים שלהם. יש רוב מתון ודומם שיש לו הרבה מן המשותף".

כעת הוא סוגר שנה בתפקיד המנכ''ל בתנועה ומספר על הניסיון שלו להחזיר לציבור הישראלי את האמונה במערכת הפוליטית: "צריך להבין, לציבור הישראלי יש מעט מדי כוח, אנשים הולכים לקלפי ומרגישים שאף אחד לא סופר אותם, הרבה פעמים מרמים אותם. חלק מהתפקיד של 'דרכנו' הוא להחזיר להם את האמון שאבד. כשצריך, אנחנו מחמיאים כמו שהחמאנו לראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכמי אברהם, או כשהבאנו למשל שרים ימנים לעצרת לזכר רבין, גם במחיר של לחטוף מהשמאל. אנחנו מאמינים שצריך להרחיב את השיח וללמוד להקשיב גם למי שלא מסכימים איתו".

החתימה על הסכמי השלום (צילום: הבית הלבן)
החתימה על הסכמי השלום (צילום: הבית הלבן)

ל'דרכנו' יש גם ערוץ תקשורת משלה, דמוקרטTV, שפועל על מימון המונים ומונה כמה אלפי מנויים. "הקמנו את הערוץ לאחר הפיטורים של לוסי אהריש בעקבות נאום שנשאה, היה לנו חשוב שיהיה גוף תקשורת חף מאינטרסים. בליכוד עתרו נגדנו לוועדת הבחירות, צעד הזוי ועצוב. אנחנו מארחים מכל הקשת הפוליטית, אבל הליכוד רוצה תקשורת בשליטתו, אולי הוא מפחד מתקשורת עצמאית ודמוקרטית", אמר פינק.

לסיום, חבר הכנסת לשעבר התייחס לצורך להחזיר את האידאולוגיה לשיח הפוליטי ואמר כי "גם ימין וגם משמאל זה חסר. הדבר הכי קריטי הוא לצמצם את הכפייה הדתית בישראל, זה הגורם מספר אחת להרחקת היהודים מהיהדות. בשביל זה צריך לחזור לדבר אידיאולוגיה. כשנתניהו עושה משה טוב, גם השמאל צריך להחמיא לו. כשתקדמו את האידיאולוגיה שאתם מאמינים בה, אנשים ירצו להצביע לכם".

הדברים נאמרו בכנס הבחירות של מעריב וקבוצת הג’רוזלם פוסט בשיתוף אתר וואלה!. הכנס ישודר ביום חמישי, ה-18 במרץ, החל מהשעה 12:30 באתר מעריב ובאתר וואלה! בכנס ישתתפו ראשי המפלגות המועמדות לכנסת ה-24, ויענו על השאלות הקשות והמורכבות שיציגו בפניהם מיטב העיתונאים. לחצו כאן לכל הפרטים על הכנס