מלחמת החיסונים מתנהלת בימים אלה במלוא העוצמה ומפלגת את העם. בעוד מחנה אחד טוען בתוקף כי על מנת להימלט מאימת הקורונה עלינו להתחסן, מולו ניצבים סרבני החיסון הטועים והמטעים. אלה סבורים כי גופנו רב העוצמה יסתער על הנגיפים המסוכנים ויחסל אותם ללא כל צורך בעזרה חיסונית. הם גם טוענים כי זריקת החיסון עלולה לגרום לגופנו מפגעים בלתי נשלטים.

המחוסנים צפויים להרחיק מהם את הבלתי מחוסנים ובצדק. הם טוענים: אם אתם מסרבים להתחסן, אל תתקרבו אלינו, אל משפחתנו ואל ילדינו. הבלתי מחוסנים טרם השלימו עם זה. הם טוענים כאמור כי מדובר בשפע רב של נגיפים מזנים שונים ואין להתגבר עליהם. יש להשלים לטענתם עם רוע הגזירה.

הפגנת מתנגדי חיסונים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מתנגדי חיסונים (צילום: אבשלום ששוני)


הקרב בעיצומו, אך לא מדובר בתופעה ישראלית בלבד. מלחמת החיסונים מתפשטת על פני תבל כולה. בעוד מיליונים רבים מצפים להתחסן, כנגדם עדיין קיימים לא מעטים המבטלים את ערכו של החיסון החיוני כל כך.

כנגד הממאנים להתחסן והמסכנים את האוכלוסייה כולה הצטרפה בימים אלה משטרת ישראל שמטילה קנסות על מי שמפירים את הנחיות התו הירוק. אנחנו מברכים את משטרת ישראל על המלחמה שהיא מנהלת. בינתיים המלחמה מתנהלת במלוא עוצמתה, והנגיף עד כה איננו נכנע. הוא אומנם נחלש באחרונה, אך הוא עדיין מרים ראש במדינות רבות בתבל, ומוטציות שלו חדרו לארצנו הקטנה.

שלל הצעות עלו לכותרות בשבועות האחרונים במטרה לעודד התחסנות, למשל מניעה מעובדים לא מחוסנים להגיע לעבודה, הגבלת צוותי הוראה לא מחוסנים או העברת פרטיהם של לא מחוסנים לרשויות המקומיות. אנחנו סבורים כי הגיעה השעה לחייב בחקיקה את הבלתי מתחסנים – להתחסן על מנת שלא לסכן את כל שכניהם וקרוביהם. אנחנו גם סבורים כי מלאכת ההסברה הלאומית בסוגיה הזו חייבת להיות נחושה ותקיפה יותר, וזאת על מנת לסלק את שרידי ההיסוסים. כולנו חוששים שמא הנגיף הזה לא ינטוש אותנו עוד תקופה ארוכה. אולי אפילו יגדל זנים חדשים ומסוכנים לא פחות. אנחנו כמובן ננצח, אך עד ליום שבו נבער את הרעה החולה הזו, יש להתאזר בסבלנות ובאורך רוח.