"צריך לשלוח את נתניהו הביתה, ואת החרדים לאופוזיציה": יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הוגדר בשלוש מערכות הבחירות האחרונות כ"לשון המאזניים", לאחר שסירב שוב ושוב להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו. בראיון מיוחד שהעניק במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב לכתבת המדינית אנה ברסקי, תקף בחריפות את מי שמהווה עתה את לשון המאזניים, יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט: "האיומים שלו נשמעים כמו סחיטה". 

על סמך מה אתה קובע שמה שמטריד את החילונים זה החרדים ושאין נישואים אזרחיים וכדומה?
"לא אמרתי למה הם בוכים, אבל במקום לבכות צריך לבוא ולבחור. אני בטוח שהם לא יצביעו לש"ס ויהדות התורה. דבר שני, מה שהיה צריך להיות ואנחנו נוביל את זה מיד לאחר הבחירות האלו זה שמי שלא בא להצביע לא יקבל תשלום עבור יום החופש. כולנו נמצאים ביום חופשה בבחירות וגם משלמים לנו. אין סיבה לשלם למי שלא בא להצביע. אני חושב שזה שינוי הכרחי, נעשה הכל כדי לממש את זה. מי שהכשיל את זה היו כמובן ש"ס, יהדות התורה והליכוד ביחס, אבל ננסה שוב". 

בתור פוליטיקאי שמתייג עצמו כמנהיג הציבור החילוני, מה התחושה שלך לקראת הבחירות? האם יש התעוררות?
"קודם כל, בשלב הזה כבר אין שום תחושות. אתה פשוט על טייס אוטומטי. אני חושב שהתחושה שלנו היא בסך הכל טובה, אנחנו הולכים עם משנה סדורה, לא נלחמים על תפקידים אלא על תפיסת עולם". 

בנימין נתניהו  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

נחזור לסערת "המזבלה". ברור שכולם בישורת האחרונה בבחירות, ובכל זאת לא עובר לך בראש שחצית קו שאסור לחצות אותו?
"התחושה שלי היא של צביעות של הממסד החרדי. ההתבטאות הזו באה לאחר סרטון ה"שיקסע", סרטון הכלבים וסרטון המעאכרים בנתב"ג. אני כבר לא מדבר על אתרי האינטרנט החרדים, ששם יש את ההתבטאויות הכי קשות. אני מקבל עשרות איומים כל יום בטלפון, זה הדבר האחרון שמטריד אותי. פה כולם שתקו, רה"מ ואפילו שר הביטחון אמרו שחיילת שעוברת גיור צבאי שהיא בעצם גויה. אתה חייב פה להגיב פעם אחת, כשאתה רואה שכולם שותקים. לא שמעתי את נתניהו מגיב על סרטון הכלבים, כולם רוצים קואליציה עם החרדים. פעם אחת צריך גם לענות". 

אתה חוזר ואומר שאין לך דבר נגד הציבור החרדי. אתה אומר שתיכנסו לממשלה ותעבירו חוק לימודי ליבה למשל, ואנחנו יודעים ששום דבר לא הולך בציבור החרדי בכח. 
"לא צריך שום דבר בכח, צריך פשוט לקצץ בקצבאות הילדים. מאחרי ילד חמישי לא צריך שום קצבאות, ולבטל את 'תורתם אמונתם'. אני כבר לא מצטט את רמב"ם שהתייחס לכל אלו שמתפרנסים מצדקה". 

מי ראוי לדעתך להיכנס לממשלה הבאה יחד עם ישראל ביתנו?
"הגדרתי שני יעדים חשובים בבחירות האלו. הראשון הוא לשלוח את נתניהו הביתה והשני לשלוח את ש"ס ויהדות התורה לאופוזיציה. הרבה פחות מעניין מי ראש הממשלה. לגבי בנט וימינה, זו תופעה מעניינת. עד לפני יומיים הם אמרו שאם בנט לא ראש הממשלה אז הולכים לבחירות חמישיות. זה נראה כמו סחיטה, ואני מעולם לא קיבלתי אולטימטומים. זה נטו סחיטה. הדבר השני, וכנראה גם הם הבינו, שאם בן אדם לא יודע לקצץ באגו שלו אז הוא בבעיה. אם הם גוררים את המדינה לבחירות חמישיות ימינה תימחק. אם בגלל האגו של בנט ניגרר לבחירות ימינה תימחק. להערכתי הם הבינו את זה. אם יילכו עם החרדים ונתניהו זו תהיה הממשלה הכי פונדמנטליסטית שהייתה פה אי פעם".