שבוע בלבד לפני שאזרחי ישראל יצאו לקלפיות, בפעם הרביעית בתוך שנתיים, ויבחרו את הרכב הכנסת ה-24 וסקרי המנדטים ממשיכים להראות כי בחירות חמישיות הן אופציה המונחת על השולחן. הערב (שלישי), חדשות 12 פרסמו סקר מנדטים נוסף, לפיו הליכוד מגיעה לראשונה במערכת הנוכחית ל-30 מנדטים, אך עדיין רחוק מהשגת 61 אצבעות להרכבת ממשלה.

על פי הסקר, הליכוד, כאמור, מגיעה ל-30 מנדטים ומתייצבת פעם נוספת כמפלגה הגדולה ביותר בישראל. אחריה, בפער ניכר, יש עתיד עם 18 מנדטים, ירידה של מנדט לעומת סקר חדשות 12 הקודם מלפני כשבוע.

תקווה חדשה של גדעון סער צונחת ב-3 מנדטים, מהסקר הקודם, ונעמדת על 10 מנדטים, מספר זהה לימינה בראשות נפתלי בנט.הרשימה המשותפת וש''ס מחזיקות כל אחת ב-8 מנדטים, בעוד יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

העבודה יציבה עם 6 מנדטים, ובתחתית הרשימה נמצאות ארבע מפלגות עם 4 מנדטים בלבד – מרצ, הציונות הדתית, כחול לבן ורע''מ. הכלכלית החדשה לא עוברת את אחוז החסימה ומחזיקה ב-1.4% בלבד מהקולות.

בתמונת הגושים עדיין אין גוש אחד שזוכה ל-61 אצבעות להרכבת ממשלה. הליכוד יחד עם ש''ס, יהדות התורה והציונות הדתית מחזיקות ב-49 מנדטים. מן העבר השני, יש עתיד, תקווה חדשה, המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ וכחול לבן מגיעות ל-57. ימינה ורע''מ, אשר לא משויכות באופן רשמי לאף גוש, מחזיקות יחדיו ב-14 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל בבטחה עם 37% בקרב הנשאלים, במקום השני שוב לפיד עם 21%. בנט סוחף אחריו 10% מהציבור בלבד וסער עם 9%. 

בנוסף, על פי הסקר, 57% מהציבור מעריכים כי טיפול הממשלה במשבר הקורונה נחשב לטוב, כאשר 42% מאמינים כי הוא היה "די טוב", ו-15% מאמינים כי היה "טוב מאוד". לעומת זת, 41% מהציבור מאמינים שניהול המשבר היה רע, כאשר 24% מאמינים שהיה "די רע" ו-17% אומרים שהיה "רע מאוד", 2% נוספים לא החליטו.