פחות משבוע ליום הבוחר, ובמכון סטאט-נט ערכו סקר שבדק את פוולריות הרשימות הערביות בקרב המגזר ובחן את מגמות ההצבעה של האזרחים הערבים בבחירות הקרובות. לפי התוצאות, לא פחות מרבע מהציבור הערבי, 25.1%, מתכנן להצביע למפלגה יהודית כלשהי בבחירות לכנסת ה-24. יוסף מקלדה, מייסד ומנכ"ל מכון מחקר סטאט-נט, התראיין הבוקר אצל ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM בנושא.

מקלדה אמר בתחילה: "אני יכול לחוות דעת מקצועית מה היה בסקרים שלנו בששת מערכות הבחירות האחרונות, ומה היה בתוצאות האמת, ולא היה איזה שהוא שוני גדול. חזינו 15 מנדטים והיו 15 מנדטים. כשחזינו 65% הצבעה היה 65% הצבעה".

כשנשאל עד כמה אופי ההצבעה השתנה, השיב כי "מבחינת המפלגות כל מקרה לגופו, כיום 70% מהציבור הערבי מצביע למפלגות הערביות, 20% מצביע למפלגות ציוניות ו-10% מתלבטים. הציבור הערבי אוהב את החיזור של המפלגות היהודיות לרבות הליכוד ויש עתיד, מכיון שבעשור האחרון המצביע הערבי מרגיש מקופח, לא ראיתי קבוצה כזו שמסיתים נגדה כל כך הרבה זמן. עכשיו זה שרודפים אחריהם נותן לה להרגיש טוב".

עוד הוסיף נתון מאוד חשוב ודרמטי במערכת הבחירות הנוכחית: "אם המפלגות היהודיות לא היו מחזרות אחרי הקול הערבי, מכיון ששתי המפלגות הערביות עורכות קמפיין אלים מילולית, לולא החיזור היינו פחות מ-50% ההצבעה. כרגע מדברים 59% אבל הפעם היחידה שנזהרים לומר את אחוז ההצבעה זו הפעם הזו, מכיון יש תחלואה בציבור הערבי, ומכין שיש שוני בפיזור של הקלפיות" 

לגבי התפלגות הקולות של מצביעים במגזר הערבי, אמר: "הצפי היה שמרצ כן תקבל הרבה קולות, וכרגע היא לא מצליחה. היו בערך 17 אלף קולות בעבר והיום הם מגרדים את העשרת אלפים. אכן יש קולות למחל, אבל זה במגמת בירידה. לפני שבועיים היה 2.5 מנדטים והיום מגרדים את ה-1.5 מנדטים, זה לא מעט, זה הרבה, אבל יחסית לפני עשרה ימים זה נמצא בירידה בציבור הערבי.

הוא הסביר כי "יכול להיות שזה בגלל ששתי המפלגות הערביות נלחמות על כל קול. לפיד מתראיין במגזר הערבי, הוא כנראה עשה סקרים ומדבר בדיוק על הנקודות הנכונות, דיבר על פשיעה וזה נכון ואמיתי, מדבר על קמיניץ, ושינוי חוק הלאום. ברוח מגילת העצמאות. 

לבסוף, בהתייחסו לחברה הדרוזית, אמר כי "הם 10%, שם הליכוד וישראל ביתנו כל אחד מקבל עשרת אלפים קולות, אחוז ההצבעה בקרב הדרוזים שהכי נפגעו מחוק הלאום הוא מתחת ל50%".