פרופסור רפי קרסו העלה לתוכניתו ב-103FM את אחמד, גבר בן 50 מיפו, שטען כי סובל לאורך זמן מריח רע מהפה, עד שקיבל את התרופה מטרוג'יל שמצליחה לעזור לו, אך הוא חושש שיצטרך להמשיך ולהיעזר בה לכל החיים.

לדבריו, הוא אינו סובל מדלקות חניכיים, הוא אינו מעשן ואינו סובל מסכרת ולכן אין סיבה שפיו יריח רע לאורך זמן, כאשר הוא שומר על היגיינת הפה ולכן הוא פנה לד''ר קרסו, על מנת להבין האם יש דרך לשפר את המצב.

"אני יכול להמליץ על הוספת חיידקים פרוביוטיים שילחמו בחיידקי הפה הרעים. הבעיה במטרוג'יל היא שהחיידקים יתרגלו אליו ולומדים לחיות איתו. אני מציע לך לבקש הפניה לרופא מומחה למחלות זיהומיות של זיהומים, של אינפקציות. יש רופאים שהמומחיות שלהם זה מחלות זיהומיות, מהמילה זיהום. הרופאים האלה יתאימו לך, יכול להיות שיגידו לך בוא תיקח חודש, תפסיק וניתן לך משהו אחר וככה יחליפו מדי פעם את האנטיביוטיקה. יש אנשים עם זיהומים כרוניים שמקבלים פעם בחודש זריקה של אנטיביוטיקה, פניצילין", הסביר הפרופסור.



קרסו הוסיף כי הריח הרע מהפה יכול לנבוע גם מחיידק בבטן בשם "הליקובקטור", שבשביל להרוג אותו צריך ליטול מספר סוגים שונים של אנטיביוטיקה. בשביל לוודא את אם זה אכן המקרה, הוא הציע "להפסיק את השימוש בתרופה לזמן מה, וכשיחזור הריח, לעשות בדיקה לגילוי הליקובקטור".