בהמשך להודעת מרכז השלטון המקומי מלפני יומיים, לפיה לא תיפתח עונת הרחצה בשבת הקרובה - מודיעה הערב (ד') הסתדרות המעו"ף, המייצגת, בין היתר, את המצילים ואת פקחי החופים, כי "כל העובדים המועסקים בחופי הים, יגיעו לעבודה ויעמדו לרשות המעסיקים". 

לפני יומיים עדכן מרכז השלטון המקומי, במכתב שהעביר לשר האוצר ישראל כץ ולשר הפנים אריה דרעי, כי "בשם כלל ראשי רשויות החוף, אנו מודיעים על אי-פתיחת עונת הרחצה הקרובה ב-20.3.21". הסיבה, ע"פ המכתב: "קיבלנו הודעה כי אין בכוונת משרדי הפנים והאוצר לתקצב את הרשויות המקומיות, לעונת הרחצה".   

הערב מודיע יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, במכתב ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ולגורמים נוספים, כי העובדים המועסקים בחופים יגיעו לעבודה הסדירה, עם פתיחת עונת הרחצה בשבת הקרובה. 

"אנו מצרים על ההתנהלות הכלכלית של הממשלה כלפי השלטון המקומי", כתב יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד בר-טל, "אך ההודעה על אי פתיחת החופים היא פגיעה באזרחים, במצילים, בעובדי החופים ובפעילות הכלכלית הנלווית. בנוסף למשבר הקורונה, צמצום חופש הפעולה של האזרחים, הקשיים הכלכליים והמגבלות על הציבור, כעת ניחתת עליהם צרה נוספת - מניעת הרחצה בחופי הים והגדלת הסיכון לטביעות ולתאונות". 

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד בר-טל, מסר: "האזרחים והעובדים הם בני ערובה במאבק לגבי מי יתקצב את העלויות של עונת הרחצה. העובדים לא ישלמו את מחיר המאבק בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי".