הרצח בקרית גת: הוארך היום (חמישי) בשמונה ימים מעצרו של האב החשוד כי רצח הלילה את בנו, ככל הנראה בעקבות התקף פסיכוטי שחווה. זאת, על אף שבמשטרה ביקשו להאריך ב-12 ימים ולשלוח אותו להסתכלות פסיכולוגית.

המשטרה נטלה דגימות דם מהחשוד כדי לבדוק האם היה נתון להשפעת סמים או חומרים פסיכוטיים אחרים בשעת המעשה. במקביל המשטרה תגיע גם אל המטפל שבו על פי החשד של החשוד כדי לנסות וללמוד על מצבו סמוך לאירוע וזאת כיוון שמעריכים כי מדובר בהתפרצות זעם אצל האב שקשורה ליסוד הנפשי.

שופטת השלום באשקלון דורית בונדה שהאריכה את מעצרו, אסרה את פרסום שמו למרות בקשת נציג התקשורת ושלחה אותו לבדיקה פסיכיאטרית בתנאי אישפוז. בא כוחו של החשוד שלום בן שבת ביקש לשלוח את מרשו לבדיקה פסיכיאטרית שתקבע את אחריותו לעבירה המיוחסת לו ואת כשירותו לדין. השופטת אמרה: "אין מדובר בעיתוי הנכון והבקשה תוגש בהמשך ע"י הסנוגר אם יוחלט על הגשת כתב אישום".

"כעולה מתיק החקירה הרי שקיים חשד סביר כי המשיב ביצע את העבירה המיוחסת לו. למרבה הצער, הינו לא אחר מאשר בנו הקטין. בתיק תמונות קשות לצפייה המתעדות את הקורבן ונחשפתי לדוחות פעולה ולחומרי חקירה נוספים המתארים את הרצח שלב אחרי שלב. מדובר בתיק שחומר הראיות שנצבר בו עד כה אינו קל, ועדיין מקום בו מדובר במשפחה נורמטיבית ובמשיב אשר אינו אוחז בעבר פלילי רלוונטי", אמרה עוד השופטת.

במהלך הדיון עלה כי החשוד הובא היום לבית החולים ברזילי באשקלון, אולם בסיכום נכתב כי לא ניתן לקבוע חד משמעית אם הוא שרוי במצב פסיכוטי או לא. יחד עם זאת, דוח חדר המיון מלמד על מצב נפשי שמתואר בו כי המשיב שומע קולות. 

מתחקור ראשוני של האם ובני המשפחה עולה כי למעשה המתועב לא קדם ויכוח בין מי מבני הבית, והבן המנוח שהה בחדר כשאביו התפרץ פנימה עם הסכין ודקר אותו למוות.

הלילה, אם כן, ניהלו השוטרים מצוד אחר גבר מקריית גת, החשוד כי דקר למוות את בנו בן ה-14 ונמלט מהבית. הנער פונה לבי"ח ברזילי במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. כוחות המשטרה איתרו את האב ועצרו אותו. מו כן, מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי שהגיע לזירה, קיים הערכת מצב מיוחדת, שבסיומה החליט על הקמת צוות חקירה מיוחד.

הדיווח הראשוני התקבל במשטרה לקראת חצות על ידי האם, לפיו בעלה תקף באמצעות סכין את בנם ונמלט. האב החשוד בן ה-37, נמלט לחורשה סמוכה לבית, אך אותר על ידי המשטרה זמן לא רב לאחר מכן. 

מפקד תחנת קרית גת, סנ"צ ארקדי אלקינד, אמר: "האב נמלט רגלית מהזירה, והכוחות ביצעו סריקות ואיתרנו את החשוד והשתלטנו עליו, הוא עצור בידינו. מדובר באירוע מצער של משפחה מרובת ילדים שהילד שנדקר למוות הוא בן 14 בסך הכל, אירוע לא פשוט. אנחנו מלווים את המשפחה באופן צמוד בסיוע הרווחה של העירייה ונותנים את כל המעטפת לאישה ולילדים, וממשיכים בפעולות החקירה. האב לא נתן עדיין הסבר, כרגע לא ידועה לנו הסיבה".

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, אמיר פרץ, סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגעתי לבית הובילו אותי לנער ששכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פציעות מדממות בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות וביצוע פעולות החייאה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ תוך המשך טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות".

סגן ראש סניף קריית גת באיחוד והצלה, יענקי ויינברג, סיפר: "קיבלנו קריאה מהמוקד על פציעה קשה ברחוב מבוא לבנה. כוננים של איחוד הצלה שהגיעו למקום הבחינו בבחור כבן 13, שרוע וסובל מפציעות קשות. הם התחילו להעניק לו טיפול מציל חיים, כולל החייאה במקום לאחר שאיבד הרבה דם. הבחור פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ מצב אנוש לבית החולים. הבחור סבל מפציעות אנושות".