מופע האימים שהיה אמש באח הגדול, היה טעות לרוב הדיירים שהודחו מהבית וחזרו אליו בכדי לשפוט את חמישיית הגמר שלהם. בעיקר כי חלק מהדיירים שכבר נשכחו או שיצאו מהבית עם רושם ראשוני סימפטי או חיובי, הכתימו את שמם מחדש והסבו לעצמם נזק, ובשביל מה כל המהומה? הם כבר לא חלק במשחק, בשביל עוד כמה דקות של תהילה בפריים טיים?

כמו לדוגמה נועה יונני, שנראתה אתמול כ"כ כועסת ומרירה על הדחתה, שניסתה בכוח למשוך את עדשות המצלמה ולזכות בפוקוס בו לא זכתה בבית. יונני ירתה לכל עבר, ניצלה כל הזדמנות להשמיע את קולה, אליה הצטרפה רונית הביביסטית הקשוחה שלא שינתה את פניה כי כך גם התנהלה בבית, נראה היה כאילו השתיים הגיעו לסדנת עצבים בכדי לפרוק מתח שהצטבר במהלך השבוע. גם לינור סיביניק פתחה מבערים אבל במקרה שלה, עוד איכשהו אפשר להבין כי זה היה מתוך התגוננות מול שתי הלוחמות השיעיות, נועה ורונית, שתפסו להן את לינור כקורבן.

נועה יונני, ג'וזי זירה (צילום: צילום מסך רשת 13)
נועה יונני, ג'וזי זירה (צילום: צילום מסך רשת 13)

רק גל גברעם הגיעה בטוב, עם מסרים של אהבה ואחווה, עד כמובן שזה הגיע לצ'ילבה הטרייה שלה קארין עליה, וגם במקרה הנ"ל הדעות של גברעם היו מתונות ומכבדות. נחזור ליונני הכועסת ולרונית הביביסטית שמחאה כפיים בכל פעם שנאמרה ביקורת על לינור.

בתחילת הפרק שמחתי שסופסוף אקבל תשובות ואבין מדוע יונני הסירה עוקב לג'וזי זירה רגע אחרי שהודחה, אבל יונני רק שיבחה והיללה את הדייר הצרפתי המרגש, כך שניתן להסיק שזה היה רק עוד ניסיון מביך שלה לזכות בכותרת במדורי הבידור.

האח הגדול פספס ובגדול כי הדיירים שהגיעו לשפוט היו צריכים להישפט בעצמם, ובמקום שהאקשן יגיע מתוך דיירי הבית הוא הגיע ממודחי העונה. ואם כבר מודחי העונה, עוד מישהו הבחין כי נעדרו דיירים רבים שיצאו מהבית ולא הצטרפו אמש לקרקס הקולני שהיה שם. על פניו נראה כי עשו בשכל שלא הגיעו, ליאור כלפון שגם אם היה משתתף במשימה, היינו שומעים ממנו רק מסרים של אהבה פרגון וקבלה, שולה זקן, דרור קונטנטו, מור לרמן, דיוויד דימוס וכמובן הדובדבן שבקצפת יהודה יצחקוב שבמקרה שלו, היה שמח מאד אילו יכל להשתתף במשפט שנערך אמש לדיירים ולסגור חשבון פתוח עם רמי ורד.

אז מה הסיבה שיצחקוב נעדר אמש מהמסך? האם לא הוזמן, או שמא הוזמן ובחר שלא להגיע אחרי שהודח מהבית בבושת פנים על אלימות מילולית הכוללת איומים. אז על פי חוקי הפורמט, מי שהוצא מהבית שלא במסגרת הדחה, לא מוזמן לקחת חלק במשימות ולכן יצחקוב לא הוזמן אמש למשימה.

תום חיימוב, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
תום חיימוב, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

רוב דיירי הבית עמדו בגבורה במשפט שהתנהל נגדם, תום חיימוב אחד הגברים היפים שנכנסו אי פעם לבית האח הגדול, גם מבפנים וגם מבחוץ השיב למבקרים בחכמה ובאותנטיות, קארין עליה נראתה כמו ציפור פגיעה שחוששת להתעמת ולהתמודד עם ביקורת, ג'וזי זירה כמו ילד שמתרגש בכל פעם שמחזקים ומעודדים אותו. זירה זקוק להרבה אהבה שנחסכה ממנו בילדותו, הוא עשה כברת דרך באח הגדול, למרות עברו הקשה, הוא דמות מרגשת ואמיתית. בוכה כשנפגע, שמח ומתרגש כמו ילד כשאומרים לו מילה טובה. ובהחלט ראוי להיות בחמישיית הגמר של העונה.

אז רוצים לדעת מי חמישיית הגמר שלי? או שבמקרה של העונה שישיית הגמר:
גו'זי זירה, זהבה בן, תום חיימוב, רמי ורד, אורן אסידו וקארין עליה. והיות שהעונה בשונה מהעונות הקודמות חוקי הפורמט השתנו, וחמישיית הגמר הפכה לשישייה בגמר בהפתעה, אבחר גם בדייר השישי - דניאל, שעשה רושם של אדם ערכי וחיובי בשהות שלו בבית.