פרקליט המדינה לשעבר, עורך הדין שי ניצן אמר היום (חמישי) כי "העילה לקריאה לפיטורי היועץ המשפטי לממשלה נובעת מהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו", והוסיף: "זה מזעזע ומביש בעיני". ניצן אמר את הדברים במהלך כנס בנושא תפקידה של מערכת המשפט באוניברסיטת בר אילן.

"עבדתי למעלה מ-30 שנה במשרד המשפטים, אני חושב שאנחנו דבקים בכלל שאנחנו דבקים בממשלה, כל עוד היא פועלת במסגרת החוק", אמר פרקליט המדינה לשעבר בפתח דבריו. "בחמש השנים שהיועץ המשפטי לממשלה בתפקידו, רק לעיתים נדירות אמר שמשהו לא חוקתי. יש כאן אג'נדה לשנמך את הייעוץ המשפטי. זה ברור שהעילה לקריאה לפיטורי היועץ לממשלה (אביחי מנדלבליט) נובעת מהגשת כתב האישום. בלי בושה אומרים שיועץ משפטי שיעז להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה - יפוטר. זה מזעזע ומביש בעיני". 

בהמשך טען כי "ראש הממשלה בראש החץ", והוסיף: "מה קרה בשלוש השנים האחרונות? נפתחו כמה חקירות נגד רה"מ, ואז פתאום כמעט נפתחו שערי הגיהנום. ראש הממשלה התבטא ואמר ששמע שהשופטים הם אנשי שמאל. יש מתח בין הרשות המבצעת לרשות השופטת. אף אחד לא אוהב שעוצרים אותו".

"שמעתי את ראש הממשלה בראיון אצל יונית לוי, שאמר שכולם יודעים שהתיקים מתמוטטים וכולם יודעים", אמר ניצן. "זו טקטיקה דמגוגית לחלוטין. זה לא נכון, למיטב ידיעתי הראיות לא השתנו והתיקים לא התמוטטו".

על סוגיית החוק הצרפתי אמר, כי "החוק הצרפתי בעייתי. תדמיין שיש ראש ממשלה שיש נגדו האשמות רציניות. היה לנו מקרה דומה עם קצב, כשהגיעו החדשות לאונס, אך היה חוק שמגן עליו מהעמדה לדין. במקרה קצב היה לפני סיום תפקידו. תדמיין מצב שיש ראיות חזקות לעבירות מין או שוחד. אדם כזה יכול להיות ראש ממשלה עוד 6-8 שנים כאילו כלום? מאוד בעייתי. פעם אנשים היו מתפטרים מתפקידם. היום זה פחות שכיח".  

ד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת אמר, כי "לשיטתי ברור שיש תפקיד מאוד חשוב למערכת המשפט בהגנה על חירויות הפרט. סיטואציה שבו היא קובעת את גבולות סמכותה, בלי גבולות מראש. זכות הפרט הכי בסיסית, היא גם הזכויות הפוליטיות. אם אין לי יכולת להשתתף בבחירה, באופן שבו נקבעים חוקי המדינה, אני נתין ולא אזרח. אם אני לא יכול לקבוע את הדרך שבה המדינה שלי הולכת, יש כאן פגיעה בזכויות אדם. הקול שלי שווה פחות מקולם של המשפטנים. לכן יש לנו שם בעיה מאוד קשה". 

במענה לשאלה האם מי שהוגש נגדו כתב אישום יכול להיות ראש ממשלה אמר ד"ר בקשי, כי "צריך לקבל החלטה מי בסופו של דבר הריבון, האם העם או האם גורם אחר. הכנסת מבטאת את העם, ונותנת אמון בממשלה. כמה שאנחנו מדמיינים את נבחרי הציבור כחזקים, הם היום מתרוצצים מבמה לבמה, וזה מוביל אותי לחשש. בשורה התחתונה הכנסת שלנו הרבה יותר מרוסנת, מאשר בתי המשפט".