ברקע הירידה בתחלואה והעלייה בכמות המתחסנים במדינת ישראל, אישר אמש קבינט הקורונה את הפעימה הרביעית של ההקלות בתקנות הקורונה והרחבת פעילות מערכת החינוך החל מיום ראשון, לצד הקלות לעולם התרבות, הספורט, המסעדות והאירועים שייכנסו לתוקף היום (שישי) בשעה 17:00. 

לפי התקנות החדשות, תורחב ההשתתפות באירועי התרבות והספורט לעד 5,000 אנשים במקום פתוח, כאשר במקום סגור תוחל הגבלת 3,000 בני אדם. אולמות האירועים והמסעדות יוכלו להכניס 500 בני אדם במקומות פתוחים ו-300 במקומות סגורים. אטרקציות תיירותיות שפעלו עד כה לפי תקנות התו הסגול, יוכלו להכיל עד 2,500 בני אדם. על כל הפעילויות תופעל מתכונת התו הירוק. 

ההקלות קובעות גם כי עסקים הפועלים לפי התו הירוק יוכלו לבצע בדיקות מהירות בכניסה לבית העסק, גם עבור מי שאינו מחוסן או מחלים. בנוסף, תהיה אפשרות לקיים אירוע תרבות בשטח פתוח, ללא חלוקה למתחמים נפרדים.

כמו כן, תתאפשר הפעלת בריכה שחיה, יריד, או אטרקציה תיירותית - המצויים בשטח פתוח, ותבוטל ההגבלה על שימוש בסאונה בחדר כושר ובבריכה. גם האיסור על הפעלת יריד בשטח קניון יבוטל, וניתן יהיה גם להציב דוכנים בשטח הקניונים.

האם בתי הקולנוע ייפתחו בקרוב? (צילום ארכיון: אבשלום ששוני)
האם בתי הקולנוע ייפתחו בקרוב? (צילום ארכיון: אבשלום ששוני)

ההקלות בתחום החינוך: ביטול הקפסולות בכיתות ג', עד 50 משתתפים בשטח פתוח

כאמור, הקבינט אישר שורת הקלות בתחום החינוך שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב. לפי התקנות החדשות, מספר המשתתפים בפעילות חינוך של גנים ובתי ספר בשטח פתוח תעלה ל-50 משתתפים לכל היותר.

הקפסולות בכיתות ג' יבוטלו, ובדומה לכיתות א' ו-ב' הקבוצה הקבועה תהיה כיתה שלמה. בהמשך לכך, בצהרונים לכיתות ג' לא ניתן יהיה לערבב כמה קבוצות. עוזרי חינוך והוראה ששימשו את כיתות ג׳ עד כה יוסטו לתגבור הלימודים בכיתות ה׳-ו׳ .

כמו כן, נקבע כי תתאפשר פעילות קייטנות לקראת חג הפסח באותם אזורים בהם מתקיימים הלימודים, בתנאים שנקבעו. הפעילות תתקיים בהתאם לחיתוך הרמזור שפרסם משרד הבריאות. 

בנוסף, נקבע כי עובדי הוראה בעלי תו ירוק יוכלו לעבור ללא הגבלה בין קבוצות. כמו כן, בלימודי השכלה גבוהה והכשרות במתווה "תו ירוק", תבוטל ההגבלה האוסרת על קיום הפסקות בין השיעורים. 

בפנימיות על תיכוניות שבהן שיעור התלמידים בעלי אישור "תו ירוק" הוא 90% לפחות, ניתן יהיה לפעול בקבוצות קבועות של עד 500 תלמידים, ללא הגבלות מיוחדות על כניסה ויציאה מהפנימייה. בפנימיות לגילאי תיכון שבהן שיעור התלמידים בכיתות י"א ו-י"ב בעלי אישור "תו ירוק" הוא 90% לפחות – תחול ההוראה האמורה על אותן שכבות בלבד.

כמו כן, יתאפשרו טיולים הכוללים לינה גם לחניכי תנועות נוער בגילאי 16 ש-90% מהם הם בעלי אישור "תו ירוק".

על מנת לאפשר זמן הערכות, מוסדות החינוך יוכלו לבצע את השינויים הנדרשים, במגזר היהודי - החל מה-5 באפריל ולא יאוחר מה-11 באפריל. במגזר הלא יהודי - החל מה-21 במרץ ולא יאוחר מה-28 במרץ.