בג״ץ דחה היום (שישי) את עתירת מפלגת הליכוד בעד שימוש בסלוגן ״חוזרים לחיים״, וקיבל את עמדת ועדת הבחירות המרכזית, שאסרה על מפלגת הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו להשתמש בסיסמה המזוהה עם הקמפיין לעידוד החיסונים של משרד הבריאות, בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה.

"השימוש של מפלגת הליכוד בסיסמא עלול ליצור רושם כי מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם מפלגה פוליטית", נכתב בהחלטת בג"ץ. "שימוש בסיסמא "ממשלתית" עשוי גם לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי. בנוסף, באמצעות שימוש בסיסמא מפלגת הליכוד עושה שימוש בנכסים שנועדו לציבור כולו למטרה שלא נועדו לה".

קמפיין הליכוד ונתניהו ''חוזרים לחיים'' (צילום: אבשלום ששוני)
קמפיין הליכוד ונתניהו ''חוזרים לחיים'' (צילום: אבשלום ששוני)

"אין ספק כי משרד הבריאות השקיע משאבים על מנת ליצור זיהוי בקרב הציבור בין הסיסמא לבין הקמפיין לעידוד החיסונים, אשר בו הושקעו משאבים רבים ובלתי מבוטלים. קמפיין מפלגת הליכוד העושה שימוש בסיסמא "רוכב" איפה על המשאבים שהושקעו זה מכבר מכספי הציבור".

השופט אלכס שטיין תמך בעמדת הליכוד והיה בדעת מיעוט. "כל פוליטיקאי וכל מפלגה רשאים להשתמש בסלוגן בתעמולת בחירות", טען. "לטעמי, הליכוד ורה"מ לא מנכסים שום השקעה ציבורית מאחר שהסלוגן היה ונשאר פתוח ל"רכיבה" של כולם".

בג״צ "חוזרים לחיים" by maariv on Scribd

כאמור, מוקדם יותר השבוע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר על השימוש בסיסמה "חוזרים לחיים" וכתב בהחלטתו כי "השימוש של מפלגת הליכוד בסיסמה בה משתמש גם משרד הבריאות עלול ליצור את הרושם שמסע הפרסום של מבצע החיסונים, על ידי משרד הבריאות, הוא מטעם המפלגה".

בנוסף, פוגלמן קבע כי שימוש בסיסמה מצד הליכוד עומד בסתירה לסעיף העוסק בדבר שמירה על אמון הציבור בשירות הציבורי. השימוש של הליכוד ב"חוזרים לחיים" עלול "ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבורי לבין אותו מעומד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית".