ארבעה ימים בלבד לפני הבחירות והמערכת הפוליטית עדיין לוטה בערפל. היום (שישי) הציג ניסים משעל בתכניתו ב-103FM  את "סקר הסקרים", ממוצע כל הסקרים שנעשו השבוע ובודק היכן ממוקמת כל מפלגה.

במקום הראשון עומד הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 29 מנדטים. במקום השני מתייצבת יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 19, מיד אחריה נמצאת ימינה בראשות נפתלי בנט אשר משיגה 10 מנדטים לפי "סקר הסקרים" והיא האחרונה שמחזיקה במספר דו-ספרתי של מנדטים.  

תקווה חדשה של גדעון סער נותרת מאחור עם מספר חד ספרתי ועומדת על 9 מנדטים, הרשימה המשותפת מתייצבת עם 8 מנדטים, ואחריהן ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים כל אחת.

בתחתית הרשימה, נמצאות העבודה והציונות הדתית עם 5 מנדטים, ואחריהן כחול לבן, מרצ ורע"ם - כל אחת עם 4 מנדטים ועם סכנה מוחשית לא לחצות את אחוז החסימה.

בתמונת הגושים, לנתניהו והחרדים עומדים על 49 מנדטים ובמידה ובנט יצטרף לגוש זה, הוא יגיע ל-59 מנדטים בלבד. כך נכון לסקר, עדיין לא ברור האם נתניהו יצליח להשיג 61 מנדטים.  

מנגד, הגוש להחלפת נתניהו מסתכם ב-57 מנדטים, אם בנט ייבחר להצטרף אליו -  יוכל הגוש באופן תיאורטי להתאחד ולהקים קואליציה.

אמנם בנט הוא לא היחיד שיכול להכריע את המערכה הזו, השאלה סביב רע"מ יכולה, בסופו של יום, להכריע את הבחירות. 

 בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

בתוך כך, בסקר של דיירקט פולס שלא נכלל בסקר הסקרים, הליכוד מוביל את מערכת הבחירות עם 32 מנדטים, שאחריו יש עתיד עם 17 מנדטים בלבד. אחריהן ש"ס וישראל ביתנו עם 9 מנדטים לכל אחת. 

ימינה של נפתלי בנט מתייצבת עם שמונה בלבד, אחריה נמצאות כחול לבן, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ויהדות התורה עם 7 מנדטים לכל אחת מהן.