יומיים לבחירות, ומפלגת מרצ הוותיקה עדיין סבה סביב אחוז החסימה. יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס ל"קמפיין הגוועלד" של המפלגה.

"מה שחשוב זה מה שיקרה ביום שלישי, הבחירות נקבעות על פי הצבעה בפועל ולא עפ"י סקרים אנחנו במצב שאנחנו לא יכולים לקחת סיכונים והאנשים שלנו יכולים להכריע את הכף. זה מאוד צמוד לכן אני מדגיש את זה. בסיבוב הראשון בנט ושקד לא עברו על אלף קולות וזה עלול להיות גם הפעם, לכן כולם צריכים להצביע. פחות קול למפלגת העבודה ויש עתיד – זה לא קריטי להם. זה קריטי למנוע מנתניהו ממשלת 61", אמר.

על הטענה כי מרצ פוגעת במפלגת העבודה אמר הורוביץ: "אין בינינו ריב ואנחנו נשתף פעולה אחרי הבחירות. יש ביני לבין מפלגת העבודה הסכם עודפים, אנחנו מתואמים עם לפיד ונמליץ עליו לראשות הממשלה, העימות שלנו הוא עם הימין, אבל כדי שנוכל לקיים אותו אנחנו צריכים לעבור. אני רואה את הסקרים האחרונים, בכולם אנחנו על 4, אז זה אמנם עובר אבל זה באזור הסכנה לכן אני לא שאנן. אני מפחד שאנשים יהיו אדישים". 

כשנשאל איך הגיעה מרצ למצבה הקשה, השיב: "אנחנו מרצ מפלגה שלוחמת, ואנחנו תמיד נאבקים גם על הדברים הכי קשים, ואנחנו אף פעם לא היינו מפלגה ענקית, אבל אנחנו מפלגה שמשפיעה ואנחנו משלמים על זה מחיר. העמדות שלנו לא תמיד פופולריות ואנחנו מותקפים. אנחנו שנים תחת דה לגיטימציה קשה מאוד מהימין. אנחנו אין לנו גישה למערכת החינוך ואת הגישה לכספים שהימין שופך על כל העמותות שמשחירות אותנו, כל הדברים האלה פוגעים בנו אבל יש לנו ציבור נאמן ולכן הוא יוצא ומתגייס ואני קורא לכולם לא לוותר על אף קול הפעם". 

על היעדר התמיכה של המגזר הערבי במרצ אמר: "אתה רואה את יחסי הכוחות, יש יותר מצביעים יהודים מערבים, אצלנו אין הבדל בין מצביעים יהודים לערבים, בעיניי כולם שווים. אנחנו מפלגה של שותפות יהודית-ערבית".

כשנשאל האם הוא פוסל את אביגדור ליברמן על רקע טענותיה של ניקול ראידמן כי ליברמן הוא הומופוב, ענה: "אם זה נכון זו בושה וחרפה ואני מקווה שזה לא נכון. אני לא פוסל אותו אבל את מפלגת הכהניסטים אני פוסל בהחלט. מה יש לי משותף עם סמוטריץ' ובו גביר? הם רוצים להפוך אותי לאזרח סוג ג'. או.קיי? עם הערבים אין לי וויכוח על שוויון זכויות בסיסי במדינה הזאת. אני מרצ, אני מפלגה ציונית ודוגלים במדינה יהודית ודמוקרטית אז מפלגה כמו הציונות הדתית, חבל שהם ניכסו לעצמם את השם הזה, זו מפלגה שאין לה מקום בחברה תרבותית".